Opzadelen + rijden + afzadelen + voeren ongeveer 1,5-2 uur per keer (waarvan 30 min rijden om en nabij). In geval van mestdiensten (1x per week) + halfuur-45 min.
Nou zo'n 15 minuten als ik alleen wat voer /knuffel, anders ook opzadelen en rijtijd of longeertijd. Verschilt hoelang dat duurt. En dan eens in de 3a4 maanden uitmesten van de schuilstal a 3 uur
SandraWierda
Geplaatst: Gisteren, 14:10
Haha heb ze aan huis staan dus ik ben er uren per dag aan kwijt. Durf niet eens te gaan kijken hoeveel exact
Alleen mesten en voeren als ik weinig tijd heb ongeveern een uur, verdeeld over korte momenten. Ga ik trainen, moet er groot onderhoud gedaan worden of weet ik wat al nog meer kan het zomaar een hele dag zijn.
Lizenlotte
Geplaatst: Gisteren, 14:20
15 minuten enkele reis naar stal, op stal zelf meestal 30 tot 45 minuten om haar van de wei te halen,te poetsen, knuffelen, mineralen te voeren en terug te zetten. Rijden of wandelen kan ik helaas niet door lichamelijke problemen aan mijn kant, dat doen anderen voor me. Meestal ben ik alleen dus dan is het daarna ook klaar voor mij maar als er eens wel anderen zijn ben ik wel langer op stal aan het kletsen. Al met al ben ik dus gemiddeld 1.5 uur kwijt aan mijn paard
CobCowgirl
Geplaatst: Gisteren, 14:37
SandraWierda schreef:
Haha heb ze aan huis staan dus ik ben er uren per dag aan kwijt. Durf niet eens te gaan kijken hoeveel exact
hahaha, echt he. Praktisch (mesten en voeren) ben ik 45 minuten bezig, maar verder is het moeilijk inschatten. Al mijn thuiswerkpauzes ben ik er sowieso even en tijdens het laatste rondje met de honden ook. En dan alle keren dat ik even rustig een kopje thee drink in de tuin of een boek lees, en dan toch even wil knuffelen/poetsen.
Heb mijn recent aangelegde rijbak nog niet eens gebruikt, dus die paardentijd gaat binnenkort omhoog
Staan aan huis, 24/7 buiten met inloop. Ik rijd zelf zo’n 3x per week, 45 minuten mee bezig inclusief borstelen en zadelen. Uitmesten is 10 a 15 minuten per 2-3 dagen. Voeren is zo gedaan, 3x per dag hooi en 2x krachtvoer.
Tancreda4
Geplaatst: Gisteren, 15:07
10-15 minuten reizen. Door de weeks ongeveer 2 uur op stal, soms korter, soms langer. In het weekend en vrije dagen ook makkelijk de hele middag.
Doe het zelf stal, en 2 paarden met pensioen (we wandelen nog wel)
s morgens anderhalf uur. Voeren en mesten, de ruin moet ‘s morgens even wat aan het werk. en dan de pony’s op hun wei zetten. En ‘s avonds er weer af halen en weer hooi voeren en mesten. Denk ook weer zo anderhalf uur? Dus al met al zo 3 uur per dag
4 paarden in eigen beheer op een weide. Momenteel geen ohz dus enkel werkzaamheden op de weide en verzorging van de paarden. Tussen de 2-2,5u per dag.
blackstar
Geplaatst: Gisteren, 16:51
2 x 30 minuten reistijd En dan nog anderhalf of 2 uur op stal met paard bezig zijn en rijden in de bak.
Art_Ificious
Geplaatst: Gisteren, 16:57
Euhm... Dat is heel erg afhankelijk van mijn werk.
Ik zal een normale weekenddag nemen: 2x 20 min reistijd 2 paarden in eigen beheer op de weide, ik doe dus ook uitmesten, onkruid uithalen, omheining nagaan. Ik zit eigenlijk een hele dag bij de paarden (heb ik mentaal ook nodig die rust die ik daar vind), kom pas weer thuis rond 21u soms 22u pas. Soms ben ik er dus van 12 tot 21u, soms van 's morgens vroeg tot' s avonds.
Op werkdagen als ik de late heb: 2 a 3 uur inclusief reistijd. Als ik de vroege heb: 5 a 6 uur inclusief reistijd
Ik heb 2 paarden in volpension, dus de tijd die ik daar verdoe hangt af van of ik met geen enkel, 1 of beide paarden werk. Ik ben er ergens tussen de 30min en 4 uur ofzo dagelijks
Melzazu
Geplaatst: Gisteren, 17:52
Ik ben meestal zo’n 2 tot 3 uur minimaal van huis bij “gewone” dagen. Inclusief reistijd van zo’n 20 minuten enkele reis.
Bij wedstrijd of trainen op een andere locatie of verzin iets leuks ben ik langer weg.