Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sassy4barrel schreef:Ik heb een slechte rug dus wil geen Bekapper worden bovendien moet je heel wat jaren je eigen paardje kappen wil je de opleiding eruit halen
Ik wil graag leren de hoeven bij te houden zodat ik het kan doen wanneer het nodig is en mijn rug het toelaat en wil het echte werk door de echte Bekapper laten doen
IcePrincess schreef:Vraag je eigen bekapper eens. Die van mij bleek het een heel leuk idee te vinden en heeft groter uitgepakt omdat er meer van stal ook wel interesse hadden. Hij heeft er toen twee cursusdagen van gemaakt met theorie en praktijk voor mij en 3 anderen.
Heel fijn want hij kent de hoeven van onze paarden waardoor we behalve algemene info ook echt gericht op ons eigen paard advies hebben gekregen. Plus dat de begeleiding gewoon doorloopt na de cursus bij de volgende bekapbeurten.
Daihyo schreef:Heleen Davies geeft regelmatig cursussen in Nederland, juist om het zelf te kunnen bijhouden. Een dag theorie en een dag praktijk.
LoveBodin schreef:Mijn vriend heeft een cursus bij hoofwear gehad en was daar heel enthousiast over. Daarvoor had hij al een vijl (en instructies) gekregen van onze eigen smid, die staat er ook heel erg voor open en vindt het heel erg leuk om uitleg te geven en te laten zien wat voor ons paard belangrijk is.
Nu houdt mijn vriend het dus elke paar weken bij, en de hoefsmid is daar zelf ook heel blij mee
Duhelo schreef:Daihyo schreef:Heleen Davies geeft regelmatig cursussen in Nederland, juist om het zelf te kunnen bijhouden. Een dag theorie en een dag praktijk.
Heleen is een aanrader, maar ik geef meestal mee om eerst een dag te volgen bij Piet Loof. Daar leer je op kadaverhoeven (en is het niet erg als je 4 uur bezig bent op een hoef.)
Bij Heleen is de praktijk direct op je eigen paard (die meestal niet zo meewerkend is om 4 uur stil te staan en voetjes te geven, en leer je minder snel. Als je al een beetje kan raspen en knippen, kan je bij Heleen gerichter tips vragen voor op je eigen paard toe te passen.
Sassy4barrel schreef:LoveBodin schreef:Mijn vriend heeft een cursus bij hoofwear gehad en was daar heel enthousiast over. Daarvoor had hij al een vijl (en instructies) gekregen van onze eigen smid, die staat er ook heel erg voor open en vindt het heel erg leuk om uitleg te geven en te laten zien wat voor ons paard belangrijk is.
Nu houdt mijn vriend het dus elke paar weken bij, en de hoefsmid is daar zelf ook heel blij mee
wat houd de cursus van hoofwear in?
blackstar schreef:Handig dit topic. Was mijzelf ook aan het oriënteren voor een cursus.
Met googlen kwam ik uit op de site van paard natuurlijk. Heeft iemand daar ervaring mee??