Paard plast gras dood..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Paard plast gras dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 21:50

Xo als de titel al zegt waar mijn paard(4j) plast gaat het gras gewoon dood ( heb ik bij mijn ander paard nooit gehad en paard van de buren ook niet) paard is verder happy en gezond bij mijn weten eet en drinkt voldoende ze is wel te dik ivm mijn eigen blessure het is een x-ing fries krijgt niks bij zonder qua voer..
Vitaminebrok van fyto nova handje musli van pavo en iets bietenpulp.
Wel is ze een redelijke verbruiker van liksteen ( zowel de mineralen blok als een hymalaya) al is dit al veel minder als toen ik haar kocht heeft iemand een idee ? Ik vroeg het mij af het valt mij erg op dit jaar ( vorig jaar niet echt opgevallen maar toen wisselden ze ook vaker van wei nu niet ivm minder paarden

Femke_Tweety

Re: Paard plast gras dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:57

Deed mijn paard ook.
Altijd gedaan.

Was vrij matige drinker, maar dat los je nu eenmaal niet zo simpel op.
Speciekuip dronk hij beter uit dan automatisch bakje, dus die heeft hij heel lang ook gehad.

Is er 29 mee geworden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:58

Tja, het is gortdroog, dan krijg je dat. Heeft weinig met je paard te maken, maar alles met dat de urine niet verdund wordt omdat de grond droog is. En dan kan de droogte nét duidelijk maken dat het ene paard net wat geconcentreerdere urine heeft, of net wat zuurder, dan het buurpaard of een weidegenoot, zonder dat dat betekent dat je paard wat mankeert. Als je je paard een keer ziet plassen en je gooit er meteen een emmer water achteraan is de kans groot dat je gras het wel overleeft.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 22:01

Hier ook merrie die alles dood plast :') geen idee nooit wat achter gezocht. Behalve toen ze een kuur AB hadt. Toen was het nog veel erger dacht ik dat het daar aan lag. Maar zag laatst weer dorre plekken in het gras.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 22:07

Ibbel schreef:
Tja, het is gortdroog, dan krijg je dat. Heeft weinig met je paard te maken, maar alles met dat de urine niet verdund wordt omdat de grond droog is. En dan kan de droogte nét duidelijk maken dat het ene paard net wat geconcentreerdere urine heeft, of net wat zuurder, dan het buurpaard of een weidegenoot, zonder dat dat betekent dat je paard wat mankeert. Als je je paard een keer ziet plassen en je gooit er meteen een emmer water achteraan is de kans groot dat je gras het wel overleeft.

Ze drinkt echt ruim buiten uit een badkuip en snachts de zelfdrinker( die ik haar ook goed zie gebruiken ( staan aannhuis) en de wei is niet gort droog en van het voorjaar was het ook al ..

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:47

Misschien is ze zindelijk en plast ze veel op dezelfde plek?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:53

Met deze zonkracht en de weinige regen is dat toch niet gek? Het weiland waar die van mij vroeger opstond had dat ook.