Ze zijn bij ons een stukje voor de stal komen uitgraven waar we klinkers gaan in leggen. Ze hebben ook een paddock met zand daarvoor aangelegd, de bedoeling was dat de paarden daar dan ook ineens op konden bij slecht weer.
Nu hebben we gezien dat de paddock een stuk hoger ligt bewust heeft de werkman dit gedaan anders liep al het water er doorheen. Verschil met de uitloop is wss 20 cm valt dit te overbruggen voor de paarden denk je?
Of hoe kunnen we dit eventueel oplossen? Eventueel is het gewoon een draai nemen rond de hoek en zo de paddock opgaan moet ik daar een extra draadje spannen.
Is het echt 20 cm? Dat is nl.heel goed te overbruggen voor de paarden (en meer ook nog makkelijk). Ik heb ook een hoogteverschil tussen zandpaddock en bestrating (wordt geleidelijk ook groter omdat ze de 'heuvel' afgaan en is dan ook geen enkel probleem). Ze leren heel snel goed hun voeten optillen.
Art_Ificious
Geplaatst: 06-08-25 22:20
Geen zorgen. De ingang van mijn stal is denk ik ook 20cm hoger dan de weide en kunnen mijn paarden perfect. Zelfs vanuit draf.
Ja idd zal een kleine 20 cm zijn. Als ik het nu zo na kijk valt dit inderdaad wel mee. De borders van onze paddock zijn ook hoger richting het gras toe.. zou ik deze hellend inzaaien met gras of wilde bloemen/planten?
Er komt ook nog draad dus in principe kunnen ze er dan enkel aan als ze los in de paddock zijn.
joyce B