Hoe doen jullie dat? Nieuwe trailer niet compleet. Boren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikysa90

Hoe doen jullie dat? Nieuwe trailer niet compleet. Boren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:07

Ik heb een nieuwe trailer gekocht in het zuiden van het land. 2uur rijden bij mij vandaan. Hij is niet helemaal compleet, wat ik gek vondt, maar misschien is dat gebruikelijk tegenwoordig? Als ik naar die verre dealer heen moet, dan ga ik hoor. En anders vraag ik of ik naar een anderenkan, dichterbij. Maar kan ik niet íets doen? En wáár zouden jullie het doen?

1- er zit maar 1 bevestigingsoog voor een touwtje aan, aan de rechterkant.
2. De voerbak is teveel naar voren gemonteerd, hangt aan de zadelkamer maar is gelijk achter de stang. Het staat zo heel netjes, maar mijn paard is lang. Ik zou graag 2 klemmetjes op de zadelkamer zijkant willen, zodat paard wat meer doorloopt om te eten. Ik kan zo de stand niet sluiten, want ze staat wel lekker met die voerbak voor haar snufferd en te kort op de achterstang. De bivenkant van de zadelkamer is vlak, dus helaas geen kuiltje voor voer, zoals bij Bockmann. Zou ik daar zelf een voetbak op kunnen bevestigen. Wil niet zomaar gaan kitten en de boel beschadigen.
3. Er zijn 2 ogen voor hooi, maar ik zie niet hoe ik daar wat mee kan..ze zitten erg laag en eentje heel dichtbij en eentje heel ver weg. 1 in de punt, onder het panoramaraam en 1 net voor de hoek van de zadelkamer. Hoe hangen jullie je net op??
4. Er zit alleen een zomerzeil bij. Dat is nou al af en toe doorlekken met een zomerse bui, laat staan met de herfst/winter.

Ik wil dus nog touwogen, andere emmerklemmetjes en hooinetogen. Ik ga niet zelf boren ivm garantie.
De huidige ringetjes, zouden die voor een hooinet zijn?

Nog wat niet gelijk.noodzakelijke luxe:
Winterzeil bestel ik wel bii de dealer, net als dikkere borststangbekleding.
Andere tips om het compleet te maken zijn welkom hoor!!!

Ps, hij heeft ledverlichting, dus mochten jullie het lampje missen, hij zit achterin.
Het is trouwens een Sirius S45, voor de geïnteresseerden.
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nikysa90 op 05-08-25 23:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Muronia

Re: Hoe doen jullie dat? Nieuwe trailer niet compleet. Boren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:12

Ik zie geen haak voor het hooinet, waar zitten die? Bij mij aan het plafond, daar hang ik hem zo hoog mogelijk aan zodat ze niet met een voet in het net kunnen komen. Dat zwarte voerbakje zou er bij mij uit gaan, die zit op een vervelende plek. Ik heb geen trailer met zadelkamer maar is niet die witte bak daar achter voor brokjes bedoeld?

Ik zou er niet zomaar in gaan boren. Misschien in overleg gaan met de leverancier? Was het niet vooraf bekend hoe het allemaal eruit zou zien?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:14

Lijkt me dat je een demo model hebt bekeken en dat ze dat namaken tenzij andere instructies?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:14

Hij is wss compleet, alleen heb je blijkbaar niet de goede opties die je wou gekozen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:23

Ik zou iig niet zelf gaan boren/knutselen ivm garantie!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:33

Bel even met ze en maak afspraken. Vaak kun je ook wel bij een ander contact (dealer) terecht

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:36

Muronia schreef:
Ik zie geen haak voor het hooinet, waar zitten die? Bij mij aan het plafond, daar hang ik hem zo hoog mogelijk aan zodat ze niet met een voet in het net kunnen komen. Dat zwarte voerbakje zou er bij mij uit gaan, die zit op een vervelende plek. Ik heb geen trailer met zadelkamer maar is niet die witte bak daar achter voor brokjes bedoeld?

Ik zou er niet zomaar in gaan boren. Misschien in overleg gaan met de leverancier? Was het niet vooraf bekend hoe het allemaal eruit zou zien?

Ik snap dat je het oogje voor het hooinet niet ziet. Ik heb het om cirkelt op de foto. Het hangt heel laag en onlogisch

De zadelkmr is vlak. Helaas geen 'bak' voor brokjes.

Ikben benieuwd naar andere Sirius eigenaren. Ik kan op foto's tot nu toe geen andere inrichtingen vinden. Ik dacht; ik vraag hier even inspiratie, zodat ik beslagen ten ijs kom, als ik naar de dealer ga voor deze dingen

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:38

Kan je niet het hooi net aan twee kanten vastmaken, dat het op het witte deel ligt?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 23:40

Wij gebruiken het oogje onder het raampje, dus die ver weg zit, klikken daar een hooinet aan, en die ligt dan op de zadelkamer. Dat gaat eigenlijk prima.

Mocht je aanpassingen willen laten doen, eerst even bellen naar de dealer.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:43

MightyJoe schreef:
Wij gebruiken het oogje onder het raampje, dus die ver weg zit, klikken daar een hooinet aan, en die ligt dan op de zadelkamer. Dat gaat eigenlijk prima.

Mocht je aanpassingen willen laten doen, eerst even bellen naar de dealer.

Ja dat ga ik zeker doen, maar ik dacht ik vraag hier alvast wat, zodat ik duidelijker kan vertellen hoe ik het wil. Spannen jullie het hooinet tussen die 2 oogjes?

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 23:46

Amber_anne schreef:
Kan je niet het hooi net aan twee kanten vastmaken, dat het op het witte deel ligt?

Ja daar kom je wel op uit hé. Maar zo apart, omdat in de meeste trailers het oog voor het hooinet in het plafond zit. Het zit hier zo laag.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 01:26

Je kunt je hooinet toch vast klikken aan de ring in de punt en het andere eind rechts? Dan ligt het hooinet plat op de zadelkamer en kunnen ze er zo aan eten. En kan het ook niet schuiven. Zo hebben ze dan ook het meeste ruimte voor hun hoofd.

De voerbak zou ik eruit halen en alleen erin hangen bij gebruik.

Qua zeiltje, je kunt kiezen bij bestellen tussen een zomer of winterzeiltje.

Je schrijft dat er geen 2 touwogen zijn voor het vastmaken van je paard? Maar er zit toch links en rechts een oog? Alleen wel 2 verschillende, waarom dat zo is, geen idee. Dat is wel apart. Maar aan beide kanten kun je een touw of ketting of iets vast klikken.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 06:34

Ik heb dezelfde trailer en alleen zonder zadelkamer. Maar loop tegen dezelfde problemen aan.

Dom van mij, niet goed opgelet met kopen. Hooinet erin bevestigen is een uitdaging. Want ik heb ook die kleine ringetjes niet.
Met vastzetten. Een heel dun halstertouw zoeken, want anders past hij niet door het oog.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 06:48

Ik deed in mijn Bockmann trailer het hooinet aan de stangen van het raampje knopen en dan in de punt een haakje waaraan ik de onderkant van het hooinet aan vast maakte.
Ik had geen zin in een boksbal en zo kon hij gewoon normaal eten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 06:49

cupido1996 schreef:
Ik heb dezelfde trailer en alleen zonder zadelkamer. Maar loop tegen dezelfde problemen aan.

Dom van mij, niet goed opgelet met kopen. Hooinet erin bevestigen is een uitdaging. Want ik heb ook die kleine ringetjes niet.
Met vastzetten. Een heel dun halstertouw zoeken, want anders past hij niet door het oog.

Een trailertouw past ook niet? Heeft vaak de ene kant een panieksluiting en de andere kant een smalle Karabiner voor aan het oog.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 06:59

cupido1996 schreef:

Afbeelding
Dit zijn speciale touwen om standaard in de trailer te hebben hangen.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 08:00

Hannanas schreef:
cupido1996 schreef:

Ja dat dus, haha! Voel mij ook dom. Aan de linkerkant past er wel een touw maar rechts heb ik geeneens een haak. Ga ik even laten maken. Wil niet hebben dat ze eventueel kan omdraaien

Een trailertouw past ook niet? Heeft vaak de ene kant een panieksluiting en de andere kant een smalle Karabiner voor aan het oog.

Io zal even kijken naar die dunne sluitingen. Thanks!

Mando schreef:
Ik deed in mijn Bockmann trailer het hooinet aan de stangen van het raampje knopen en dan in de punt een haakje waaraan ik de onderkant van het hooinet aan vast maakte.
Ik had geen zin in een boksbal en zo kon hij gewoon normaal eten.

Precies. Een boksbal kan ik wel voorkomen met het net tussen die 2 ringetjes

L_Ruiterhuis schreef:
Je kunt je hooinet toch vast klikken aan de ring in de punt en het andere eind rechts? Dan ligt het hooinet plat op de zadelkamer en kunnen ze er zo aan eten. En kan het ook niet schuiven. Zo hebben ze dan ook het meeste ruimte voor hun hoofd.

De voerbak zou ik eruit halen en alleen erin hangen bij gebruik.

Qua zeiltje, je kunt kiezen bij bestellen tussen een zomer of winterzeiltje.

Je schrijft dat er geen 2 touwogen zijn voor het vastmaken van je paard? Maar er zit toch links en rechts een oog? Alleen wel 2 verschillende, waarom dat zo is, geen idee. Dat is wel apart. Maar aan beide kanten kun je een touw of ketting of iets vast klikken.

Ik ga het eens proberen met het net op de zadelkamer leggen. Heb je in ieder geval geen boksbal haha en mooi ruimte voor de hals inderdaad. Ruim is hij zeker! Voerbak gaat eruit en laat ik aan de zijkant monteren.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 08:02

[/quote]

Afbeelding
Dit zijn speciale touwen om standaard in de trailer te hebben hangen.[/quote]

Dankjewel!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:31

Je touw hoort aan de linkerkant aan dat grote oog onder de stang. Aangezien je die rechts niet hebt is daar een ringetje geplaatst.

Een dicht zeiltje aan de achterkant is een optie en moet je meer voor betalen. Ons is verteld (ander merk trailer overigens) dat het beetje water wat naar binnen komt geen probleem is, omdat er geen hout in zit dat kan rotten.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 09:39

mavantos schreef:
Je touw hoort aan de linkerkant aan dat grote oog onder de stang. Aangezien je die rechts niet hebt is daar een ringetje geplaatst.

Een dicht zeiltje aan de achterkant is een optie en moet je meer voor betalen. Ons is verteld (ander merk trailer overigens) dat het beetje water wat naar binnen komt geen probleem is, omdat er geen hout in zit dat kan rotten.

Dank voor je reactie. Rechts bovenin is heel licht ringetje, wat ik omcirkelt heb. Het is net zo'n ringetje als in de punt. Dus ik denk daar hooinet tussen spannen. Ik zie nog een stevige, lager geplaatste, ring rechts om vast te zetten. Is een andere ring dan links, maar dat zal daar dan wel voor zijn. Vond het een beetje raar omdat hij te klein is om een touw doorheen te halen. Ik ga wel kijken voor een trailerlijn, zoals hierboven als tip gegeven is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 09:50

nikysa90 schreef:
mavantos schreef:

Dank voor je reactie. Rechts bovenin is heel licht ringetje, wat ik omcirkelt heb. Het is net zo'n ringetje als in de punt. Dus ik denk daar hooinet tussen spannen. Ik zie nog een stevige, lager geplaatste, ring rechts om vast te zetten. Is een andere ring dan links, maar dat zal daar dan wel voor zijn. Vond het een beetje raar omdat hij te klein is om een touw doorheen te halen. Ik ga wel kijken voor een trailerlijn, zoals hierboven als tip gegeven is.

Ik bedoelde ook de ring rechts onderin. Die zit op dezelfde hoogte als de grotere ring links.

Als je liever geen trailer lijn wilt kun je ook nog overwegen er zelf een grote karabijnhaak (evt. met borgmoer) aan te maken. Dan kan je daar gewoon je halstertouw aan vastmaken.

Of terug naar de trailer verkoper met de vraag of ze de ring kunnen vervangen voor wat groters.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 10:01

[/quote]

Ik bedoelde ook de ring rechts onderin. Die zit op dezelfde hoogte als de grotere ring links.

Als je liever geen trailer lijn wilt kun je ook nog overwegen er zelf een grote karabijnhaak (evt. met borgmoer) aan te maken. Dan kan je daar gewoon je halstertouw aan vastmaken.

Of terug naar de trailer verkoper met de vraag of ze de ring kunnen vervangen voor wat groters.[/quote]

Dat is een goeie, een karabijnhaak. Dank je

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 10:10

De ring rechts onderin is bedoeld voor de haak van de borststang indien je de stang lager wilt als je een kleiner paard vervoert. Op zich zou je daar wel een paard aan vast kunnen zetten, maar dat is wel wat buiten bereik zo ver van het deurtje af en achter de zadelkamer.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 12:48

Ik zou iets van een hooikussen kopen wat je mooi op de zadelkamer kan leggen en bevestigen aan de ringetjes. Denk dat dat de makkelijkste oplossing is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 14:51

Ik heb mijn hooinet met 2 karabijnen tussen die 2 oogjes vast zitten.
Dan ligt het plat op de zadelkamer en zit mooi strak.
En paard eet er prima uit.

En ik heb idd trailer lijnen hangen aan de ogen die er wel zitten, ik zet daar mijn pony links en rechts aan vast en haal het halstertouw tijdens transport er vanaf.

Voerbak heb ik niet, onder het rijden krijgt hij alleen hooi, ik voer voor het laden uit een losse voerbak.