Hoefsmid/bekapper ongeving Utrecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elisabine92

Hoefsmid/bekapper ongeving Utrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 10:15

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een half jaar met mijn pony verhuist naar Utrecht en ons hoefsmid komt hier niet. Ik heb geen idee van goede bekappers in deze omgeving. Ik heb het afgelopen jaar zijn hoeven zelf bijgehouden (hij heeft hele goede hoeven), maar nu zie ik, zeker sinds hij flink is aangekomen, een knik ontstaan in zijn hoefwand en een duidelijke kring is zichtbaar. Ik vrees direct voor hoefbevangenheid, alhoewel mijn pony verder geen symptomen ervan toont. Nu was mijn pony elke keer 3 maanden kreupel na het bekappen van zijn hoeven, omdat deze waarschijnlijk te kort werden bekapt en er te veel van de straal werd weggehaald (vandaar dat ik zelf maar enkel ben gaan bijvijlen, waar hij erg van is opgeknapt). Maar ik zou toch een hoefsmid naar de hoeven van mijn pony willen laten kijken. Hij staat al 10 jaar zonder ijzers, dus misschien gaat mijn interesse wat eerder uit naar een natuurlijk bekapper. Heeft iemand tips van bekappers in de omgeving Utrecht? (En als het bekend is misschien gelijk de prijs :D )

Dankjewel!