Zadelkamer thuis maken inspiratie gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Mii21

Zadelkamer thuis maken inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-25 09:35

In het kader van opruimen, wil ik mijn schuurtje opnieuw in gaan delen.
Ik dacht er aan om één wand voor paardenspullen te gebruiken. Misschien een aantal haken voor hoofdstel/halsters ophangen, een stang voor dekjes en één rek om daar nog wat los spul op neer te leggen.
Nu heb ik allemaal rekken staan overvol, misschien is het handiger (en netter) om wat planken te maken.

Ik ben een beetje op zoek naar foto's ter inspiratie hoe anderen dit ingericht/aangepakt hebben?
Weet nog niet of ik een korte muur / lange muur wil pakken en/of de achtermuur of de voormuur. Ben een beetje op zoek naar voorbeelden (beeldmateriaal) ter inspiratie :)

snorkel1986

Re: Zadelkamer thuis maken inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:22

Een paar stevige planken waar degelijke bakken op kunnen met deksels labels op de voorzijde. En als je heel veel hebt rondje marktplaats opruiming ( verbaas mij er altijd over hoeveel sommige mensen kunnen hebben.. ( heb zelf ook genoeg _O- ) maar als ik even de zadel kamer netjes maak valt het allemaal wel mee ( schone dekens liggen bij mij in huis achter de schuine kant zomer/ winter wissel ik)

Maar mijn zadel kamer deel ik met meerdere mensen met zeker niet minder spullen :))

wortel115

Re: Zadelkamer thuis maken inspiratie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 10:34

Ik heb een dubbele deur koelkast/vriezer waar ik voer, dekens en andere dingen in heb. Tot nu toe houd dit de muizen buiten.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:08

Er is een topic met 200+ pagina's, veel plezier :D :
[VSW] Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Zadels zijn zwaar, die wil je niet hoog te hebben. Hang je 2 of meer dragers onder elkaar, zorg dan voor voldoende ruimte. Zodat je makkelijk de zadels erop kunt schuiven en eraf halen.
Hoofdstelhangers laten verspringen, dan kan je veel kwijt op een relatief kleine ruimte.
Wat ik zelf super handig vind: handdoekhaakjes voor een setje sporen.

Denk ook na over hoe je dekens en dekjses wil laten drogen.
Broekhangers zijn op Bokt al een jaren een hit om dekjes netjes op te hangen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:38

snorkel1986 schreef:
Een paar stevige planken waar degelijke bakken op kunnen met deksels labels op de voorzijde. En als je heel veel hebt rondje marktplaats opruiming ( verbaas mij er altijd over hoeveel sommige mensen kunnen hebben.. ( heb zelf ook genoeg _O- ) maar als ik even de zadel kamer netjes maak valt het allemaal wel mee ( schone dekens liggen bij mij in huis achter de schuine kant zomer/ winter wissel ik)

Maar mijn zadel kamer deel ik met meerdere mensen met zeker niet minder spullen :))

Rondje marktplaats gaat tegenwoordig niet meer snel hoor. Zelfs aan 5 euro per paar krijg ik bijvoorbeeld beenbeschermers niet kwijt.

Heb vorig jaar gewoon een deel spullen containerpark in gedaan omdat het al een jaar te koop stond en lag te verstoffen in de kast.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 12:26

Art_Ificious schreef:
snorkel1986 schreef:

Rondje marktplaats gaat tegenwoordig niet meer snel hoor. Zelfs aan 5 euro per paar krijg ik bijvoorbeeld beenbeschermers niet kwijt.

Heb vorig jaar gewoon een deel spullen containerpark in gedaan omdat het al een jaar te koop stond en lag te verstoffen in de kast.

Haha ja dat heb ik ook gemerkt, Marktplaats is tegenwoordig met paardenspullen ( zou er wel aan liggen wat ) best lastig.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 12:27

Roodvos schreef:
Er is een topic met 200+ pagina's, veel plezier :D :
[VSW] Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Zadels zijn zwaar, die wil je niet hoog te hebben. Hang je 2 of meer dragers onder elkaar, zorg dan voor voldoende ruimte. Zodat je makkelijk de zadels erop kunt schuiven en eraf halen.
Hoofdstelhangers laten verspringen, dan kan je veel kwijt op een relatief kleine ruimte.
Wat ik zelf super handig vind: handdoekhaakjes voor een setje sporen.

Denk ook na over hoe je dekens en dekjses wil laten drogen.
Broekhangers zijn op Bokt al een jaren een hit om dekjes netjes op te hangen.

tnxx goede tips!