Zomerse plaatjes van mijn track

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Zomerse plaatjes van mijn track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 20:31

De afgelopen paar dagen heb ik weer eens wat foto's gemaakt van mijn terrein hier. Waar het toen we het kochten een vlakke, kale wei was, begint het inmiddels steeds dichter te komen bij het idee wat ik toentertijd voor ogen had! Per jaar gaat het misschien niet heel hard, steeds een beetje. Elk winter wat extra aanplanten. Maar zo over een aantal jaren heen, wordt het opeens zomaar wat!

Het is altijd zo lastig om het goed op de foto te krijgen :') . Al met al is het ongeveer een hectare en ligt er ruim 900 meter aan tracks.

1) Paardjes achterin
Afbeelding

2) Eén van de weitjes met een (startende) takkenril langs de haag. Langs de achterkant van deze haag loopt de track.
Afbeelding

3) Het gras wilde best goed groeien dit jaar haha. Dit is de jongste IJsco die nog lekker uit verhouding groeit elke keer.Op de achtergrond zie je het gebouwtje waar de schuilstal in zit.
Afbeelding

4) Stukje track met aan beide zijden een gemengde wilgenhaag en zwarte elzen. Komt uit op een "rotonde" met daarachter weer een stukje track.
Afbeelding

5) Links een gemengde wilgenhaag, rechts een meidoornhaag
Afbeelding

6) Lekker snacken van al het groen
Afbeelding

7) Het uitzicht vanaf de achterdeur
Afbeelding

8) En vanochtend nog even wat kiekjes gemaakt van wat hoge stukjes track. Rechts hier de scheidende haag tussen de twee track helften. Links het slingerpad waar de roundpen aan ligt en verderop nog een klein heuveltje.
Afbeelding

9) Pad langs de rijbak. Deze haag aan beide zijden is afgelopen winter aangeplant
Afbeelding

10) Vanaf ongeveer de roundpen richting de track scheidende haag. Foto genomen richting de lager liggende helft. Deze is op het laagste punt twee meter lager en zorgt daardoor in de winter voor een goede afwatering! Het wordt daar dus alleen ook dan erg nat, dus wanneer het echte natte seizoen begint gaat die helft op enig moment dicht tot het weer droger is.
Afbeelding

11) Achterin de hogere track. Rechts een klein heuveltje op het pad (lastig te zien)
Afbeelding

12) Nog een paadje verder naar achteren. Links nog een heuveltje waar ze graag overheen racen met spelen en er achter een wadi die ze ook graag als speelkuil gebruiken. In het midden een wat smaller paadje wat ik nog verder ga uitgraven, maar nu al een leuke doorloop-wadi is.
Afbeelding

13) De schets van de track
Afbeelding

Het is ontzettend leuk om te zien hoeveel groener alles zo over de jaren aan het worden is. We hebben bijvoorbeeld ontzettend veel meer vogels nu dan toen we hier net kwamen wonen. En de weitjes zijn veel diverser geworden qua begroeiing.

Daihyo

Re: Zomerse plaatjes van mijn track

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:18

Prachtige plek!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:20

Wauw wat een mooie plek!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:26

Geweldig plekje <3

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 21:29

Mooi hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:53

Wat een paradijs! Echt een heerlijke plek.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 07:27

Nou zeg wat gaaf

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 07:32

Dat is nou eens een mooie PP! <3
Daar zijn je paardjes vast heel gelukkig.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 09:46

Wauw wat een mooie ontwikkeling van het terrein! Heerlijke plek voor je paarden <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 21:18

Bedankt voor de leuke reacties! Volgens mij is het gespuis best tevreden ja haha. Ben benieuwd hoe het er over nog eens vijf jaar uitziet!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 23:18

Wat hebben jullie hard gewerkt en wat is het toch ook mooi geworden! Daar mag je met recht trots op zijn. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:45

Je hebt er een hele mooie track van gemaakt, fijne leefomgeving voor je paarden!

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:29

Wauw, prachtig! Je hebt dus ongeveer een hectare aan land als ik het goed inschat vanaf de schets?
Hoe doe je het met mesten, loop je elke dag over alle tracks met een kruiwagen? Of ligt de mest zo verspreid dat je maar weinig hoeft te mesten?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:35

Wat een fijne plek! <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 09:09

juliedo24 schreef:
Wauw, prachtig! Je hebt dus ongeveer een hectare aan land als ik het goed inschat vanaf de schets?
Hoe doe je het met mesten, loop je elke dag over alle tracks met een kruiwagen? Of ligt de mest zo verspreid dat je maar weinig hoeft te mesten?

Dankje! Het is inderdaad ongeveer een hectare voor de paarden.
Qua uitmesten haal ik wel alles er uit ja! Ik mest elke dag uit, al loop ik niet altijd álle paden elke dag uit in de droge periodes. De stukken waar ze wat minder vaak mesten pak ik nog wel eens elke 2 ~ 3 dagen mee bijvoorbeeld. In de winter (wanneer het totale oppervlakte ook minder is) haal ik wel dagelijks alles weg, soms 2x per dag.