Grote (onsloopbare) speelbal met hoes gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Grote (onsloopbare) speelbal met hoes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 18:34

Ik heb een speelse merrie formaat mammoet die graag met een bal speelt. Met beide hoeven tegelijk erop springen, overheen hangen en wegschoppen, aflikken, ik moest hem twee keer per dag terug in de wei gooien :+ helemaal leuk.

Nu ze haar eerste bal kapot heeft ben ik eigenlijk op zoek naar een grotere, en ik heb ze op online filmpjes ook wel gezien met zo'n hoes eromheen.
Weet iemand die te vinden? Morgen ga ik naar de epplejeck, daar hebben ze een bal van 1 meter doorsnede maar zonder hoes helaas. Eigenlijk mag hij ook wel groter dan 1 meter.

Dit is een onscherpe foto van Maddy met de 75cm bal die nu helaas gesneuveld is (als ik dichterbij ben staat ze bij mij te schooien om aandacht en speelt niet meer :+ ) verder )
Afbeelding

We hebben trouwens ook een piepende kip gekocht, ze heeft een opgehangen jollybal en krijgt regelmatig een handje muesli uit een voerbal. En ze heeft mijn andere paard om lekker mee rond te racen natuurlijk of in het water te spetteren.

Het is dus niet dat ze niks anders heeft maar de bal was haar absolute favoriet, en ze is er echt een beetje depri van dat hij dood is...

kimmie261

Re: Grote (onsloopbare) speelbal met hoes gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 18:51

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 19:39

Hm die is inderdaad best duur, als hij op voorraad was :+ ik had in filmpjes meer een soort canvas achtige stof gezien? Dat lijkt ogenschijnlijk wat steviger en wat meer buiten/ Maddy bestendig.

Maarja als ik niks vindt koop ik gewoon een voorraadje ballen :P ook niet erg

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:43

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:47

Laatst bijgewerkt door Esperanza op 25-06-25 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:47

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:48

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:51

Ow, hij staat er als leverbaar....

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:52

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:57

Is een boei van een boot wat? En dan een hoes eventueel op maat (laten) maken?

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 19:59

Als het je lukt om een goede bal te vinden, misschien ook investeren in een geheime camera zodat je het kan filmen? O:)
Dit klinkt echt geweldig zo'n speelse merrie!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:25

Mischa schreef:
Is een boei van een boot wat? En dan een hoes eventueel op maat (laten) maken?

Hmm dat is ook een goed idee. Die kunnen ook aardig wat geweld aan en Maddy weegt toch een kilootje of 800. Net een boot he :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:28

Toffeltje schreef:
Als het je lukt om een goede bal te vinden, misschien ook investeren in een geheime camera zodat je het kan filmen? O:)
Dit klinkt echt geweldig zo'n speelse merrie!

:') Ja het is erg schattig hoor! Ze speelt ánders dan veel ruimen doen maar toch, lekker bezig altijd.

En het bevalt mij wel goed als ze speelt met speelgoed in plaats van een hooibak of het stalen hek ofzo haha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 20:29

Temu heeft ook hoezen, wel voor een yogabal ( tot 75 cm) ,maar wel mooier en van stof, geen idee hoe dat houdt verder met paarden, en of je bij de Temu wil bestellen..

Mijn shet vermoorde die bal gewoon, hij was er zo boos op... :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 20:40

kimmie261 schreef:
Temu heeft ook hoezen, wel voor een yogabal ( tot 75 cm) ,maar wel mooier en van stof, geen idee hoe dat houdt verder met paarden, en of je bij de Temu wil bestellen..

Ja temu doe ik liever niet..

Maddy heeft best veel dingen gesloopt. Vaak "overkomt" het haar hoor, zo heeft ze wel eens intens gekeken naar het gras aan de andere kant van het houten hek, en toen lag het houten hek op de grond. Tja dan stap je erover heen natuurlijk.
En ze heeft wel eens in een box gestaan en toen zag ze een emmer buiten de box, en toen draaide de boxwand er spontaan eruit.
Dat gebéurt gewoon he, als je een mammoet bent. Je leunt hooguit een beetje en krak }:0

Uit frustratie heeft ze ook een keer gebowld met een houten hooibak met pallet eronder, die lande 50 meter verder tegen de muur en spatte uiteen. Maar gelukkig doet ze dat niet te vaak.

En de bal heeft het toch wel meer dan een half jaar overleefd, dat was echt een goede dus!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 21:01

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:14

Sintara schreef:
Maddy heeft best veel dingen gesloopt. Vaak "overkomt" het haar hoor, zo heeft ze wel eens intens gekeken naar het gras aan de andere kant van het houten hek, en toen lag het houten hek op de grond. Tja dan stap je erover heen natuurlijk.
En ze heeft wel eens in een box gestaan en toen zag ze een emmer buiten de box, en toen draaide de boxwand er spontaan eruit.
Dat gebéurt gewoon he, als je een mammoet bent. Je leunt hooguit een beetje en krak }:0

Uit frustratie heeft ze ook een keer gebowld met een houten hooibak met pallet eronder, die lande 50 meter verder tegen de muur en spatte uiteen. Maar gelukkig doet ze dat niet te vaak.

En de bal heeft het toch wel meer dan een half jaar overleefd, dat was echt een goede dus!

Hahaha _O- . In het moment word je er natuurlijk niet blij van maar doordat je het zo lekker droog opschrijft is het wel hilarisch (bij een ander dan :D ).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-25 22:18

Veel speelgoed betekent dat ze nu eigenlijk altijd het speelgoed gebruikt, dus dat is erg fijn :j stuk goedkoperrrr

Die laatste hoes is helaas voor een binnenbal van 75cm. Dat gaat het niet zo doen vrees ik :o

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 09:02

Sintara schreef:
kimmie261 schreef:

Ja temu doe ik liever niet..

Leuk hé, die zware (trek)paarden?

Ik heb hier overal stroom op, anders wordt alles gemold. Toppunt was de bovendeur van de schuilstal eruit geduwd omdat mijn grootste jeuk had ...
Nu hebben ze enkel nog de giga hooiruif dat ze kunnen verduwen.

Die hoezen zijn interessant! Hier ook een bal, maar als ze idd kunnen grijpen is dat mss nog leuker!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 11:20

Ojee is dat een trekpaarden ding? :+

En jaa dat dacht ik dus ook, maar goed ik heb nu dus de roze 1 meter bal van de epplejeck mee. Die is in elk geval groter. En dan zoek ik nog wat verder naar een stevige hoes :) die van paard natuurlijk ziet er goed uit maar ik kom er niet uit hoe ik op die site kan bestellen. Wat een verschrikkelijke site is dat..

Ik zal een foto proberen te maken van het monster met de nieuwe bal wanneer ik thuis ben :P

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:39

Misschien een handig en creatief iemand die zo'n hoes kan maken van echt stevige stof? Geen idee wat dat zou kosten ongeveer, maar dan kan je het wel naar wens laten maken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 11:52

Sintara schreef:
Ojee is dat een trekpaarden ding? :+

Helaas wel.
Als je ze onderling bezig ziet ook, als de jongste van me moet passeren aan de grote en er is geen plaats genoeg, douwt ze zich er gewoon tussen.
Doorgangen die net niet passen? Laat ze passen.
Treinbielzen een meter in de grond als schuurpaal? worden eruit geduwd. Bakstenen uit de hoek van de muur geschuurd met de benen. Een gewone standaardbox zou ik nooit aandurven, die schuifdeurtjes vliegen er zo uit.
Ik zet overal stroom op behalve op de specifieke schuurpalen en de ruif :+ .

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:03

:) Aha _O- ik hoopte dat het een beetje over zou gaan met ouder worden hahaha. Die standaard box was er dus inderdaad totaal niet tegen opgewassen, ze stond er alleen maar in omdat ze wakker moest worden van de tandarts narcose want ze staat normaal 24/7 buiten (met hele grote schuilstal).

Maar goed dat duurde dus 5 minuten en toen stond ze op de gang een emmer uit te likken :+

Ze is ook zon troela dat ze perfect geparkeerd stilstaat met opzadelen, maar dan heeft ze acute kriebel en trekt daarbij zowel het touw als halster stuk. En pas als dat van haar hoofd valt denkt ze oooo.... Oeps :o . Ze voelt het niet eens...

Er staat nu 8volt op het hek en sindsdien blijft ze daar goed uit de buurt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 12:25

Ohja, halsters. Mijn overleden merrie trok gewoon haar hoofd achteruit tot ze beetje spanning voelde, keerde paar cm terug en gaf een klein rukje, Touw kapot, paard los… zelfs een kertinghalstet kreeg ze kapot…
De huidige doen dat gelukkig wat minder…

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 12:40

Ja het maakt niet uit of het een leren halster of de goedkoopste nylon van de Kramer is, dus ik heb een voorraadje van die laatste. Het kost geen moeite of kracht, ze gaat gewoon kriebelen en in die beweging knapt het al..

Gelukkig is ze erg lief en als ze de concentratie erbij heeft ook heel voorzichtig met je. Altijd vrolijk en heel veel werklust, kan niet genoeg aandacht krijgen. Dus ze is ook echt heel leuk :D