Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bitchy schreef:
Bitchy schreef:Dankjewel allemaal voor alle goede en goedbedoelde tips, en correcties![]()
Ik bedoelde inderdaad de boekhoudkundige afschrijving en dacht zelf ook richting 20 jaar.
Dat blijkt dus niet eens zo slecht gegokt
Ibbel schreef:Maar dan ga je dus 50 euro per jaar afschrijven... Is dat de moeite? Gezien het aankoopbedrag kun je het ook in 1 keer opnemen als kosten ipv als investering... Ik betwijfel sowieso of de belastingdienst iets van 1000 euro als investering (en dus met afschrijving) ziet.
denisesilver schreef:tengeltje11 schreef:Boekhoudkundig bedoel je het dan?
Ik dacht dat je in België zoiets op Max 5j kan afschrijven?(maar ben dat niet heel zeker), en Nederland is mss anders?
Ik dacht ook boekhoudkundig![]()
Is in Nederland ook 5 jaar, restwaarde € 0
Horsy83 schreef:bedragen vanaf € 450,- komen in aanmerking. Maximale afschrijvingstermijn 5 jaar in dit geval zeker niet langer ik zou er ook een restwaarde van € 0,- aanhangen.
Ik neem aan dat je starter bent gezien je vraag.
In dit geval kun je willekeurig afschrijven (sneller of langzamer). Afhankelijk van je resultaten kun je hiermee spelen (kiezen van het jaar waarin je investeringen doet) zodat je of sneller in aanmerking komt voor de kleinschalingsheidsinvesteringsaftrek of alle afschrijvingen verschuiven naar het jaar waarin meer winst valt te verwachten.
Laat dit maar aan je boekhouder zien die weet wel wat ik bedoel.
Succes!
Liannetje86 schreef:Jongens.... Ik ga even een zeikerd zijnwaar halen jullie die max 5 jaar vandaan? (En ja, naar je resultaat kijken mag, het is een inschatting dus kijk ook wat "praktisch" is...
20% gebruiken we heel vaak omdat het makkelijk is... Maar eigenlijk ga je in eerste instantie uit van de levensduur. In de wet (3.30 wet IB 2021) staat vervolgens dat er ten hoogste 20% mag worden afgeschreven --> MINIMAAL 5 jaar.
Voordat je straks iets heel snel gaat afschrijven...