Op advies van de dierenarts paard met luis gewassen met byemite. Maar nu is mijn witte paard helemaal geel uitgeslagen. Ook de witte vliegendeken die ik ermee gewassen heb is helemaal geel. Paard is echt heftig geel nu. Jusite dosering aangehouden. Dierenarts gebeld of het kwaad kan, maar die had er nog nooit van gehoord.
Iemand hier deze ervaring? En wat heb je er aan gedaan?
Ik verwacht niet dat het voor de werking kwaad kan. Ik weet dat het heel erg rotspul is en in je longen trekt (krijg het er spontaan benauwd van) en het dus eigenlijk zelf niet wil gebruiken voor iets simpels als luizen (had da een keer bij iemand voorgeschreven, maar omdat de eigenaar van de paarden bijna altijd weg is, ben ik dan degene die dit soort dingen mag gaan doen). Voor mijt kan ik me gebruik voorstellen hoor, maar voor luizen werkt ook gewoon siliconenshampoo.
Het is dus best wel heftig spul en geel uitslaan bij een schimmel kan ik me wel voorstellen. En ik denk niet dat het kwaad kan, maar het duurt wel weer even voordat ze weer wit zijn.
Wat vervelend. Het zal moeten slijten. Ik hoop niet dat je binnenkort op wedstrijd gaat.
Vientje
Geplaatst: 19-06-25 09:49
Mijn witje is net 4x gewassen met Byemite vanwege een forse luizenbesmetting, bij haar geen gele uitslag. Ze werd er juist verbazingwekkend wit van, we grapten al dat dat rotspul ook meteen jaren aan opgehoopte smeerpoets wegvreet (ze is met pensioen, dus wordt niet meer gewassen en mag op haar gemak een blije vlekkenbaal zijn).
Borstels en halsters enzo zijn ook erin geweest, niks aan gezien qua gele uitslag. Staat er niks over op de bijsluiter?
Bedankt voor de reacties. Gelukkig hoeven we niet op wedstrijd haha. In de bijsluiter staat niks hierover. Borstels zijn trouwens ook helemaal geel. Op hout is het ook geen succes.