Koelproducten paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Koelproducten paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 23:44

Hallo Bokkers,

Mijn 6 jarig paard gaat slecht op warmte en ik wil hem graag een handje helpen koel te blijven bij hoge temperaturen.
We spuiten ze op hete dagen af, heb mijn man al gevraagd hier ook een extra beurt in te voorzien.
We hebben een flinke ventilator opgehangen in de stal en heb er vandaag nog 1 bijgekocht.

Manlief wil een slang ophangen waar een mistgordijn uitkomt en denkt dat ze daaraan kunnen wennen :')
Ik denk dat ze never nooit erlangs durven met dat gesis.

Ik denk aan een cooling deken (maar koelt dit echt, of is dit alleen maar extra warmte op dat lijf), ik denk aan ice vibes of soortgelijk om de benen (blijft dat heel?), ik denk aan koeling gel voor op de benen (likken ze dit niet eraf?)

Kortom, wat is jullie ervaring om een paard dat niet lekker gaat op warmte, koel te houden?

Oh, mijn paarden hebben geen stallen. Ze hebben een inloopstal (gedeelte van de schuur) met een zandpaddock eraan en daaraan een paddock paradise en weides. Het helpt als ik ze op een natte ondergrond zet, maar om nu 7000m2 nat te sproeien de hele dag....

Matheno

Re: Koelproducten paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 23:51

Is er voldoende schaduw van bomen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 00:06

Ja, elk uur van de dag is er schaduw. Helaas maakt ie daar weinig gebruik van -O-

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 06:24

Wij hebben aan de stallen zo’n vernevelsysteem geïnstalleerd (beetje mistgordijn geïnspireerd). Ik had ook schrik dat ze er niet onder durfden staan maar vanaf het water vernevelt, staan ze er allemaal onder te genieten ☺️

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 07:31

Kennisen van mij hebben ook een nevelstraat van fijne sproeiers gemaakt en de paarden gaan er daar met veel plezier onder staan.
Elk jaar met warm weer staan er weer filmpjes op haar sociale media van hoe fijn de paarden de verkoeling vinden.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:13

hoeveel verbruikt zo een vernevelaar dan?