Kunststof schuilstal: tips en adresjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Kunststof schuilstal: tips en adresjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 07:21

We hebben momenteel een oude schuilstal staan, maar die willen we graag vervangen door iets duurzamers en ruimers. We zoeken een schuilstal met de volgende wensen:

- Afmetingen: 4 x 6 meter
- Nokdak
- Kunststof uitvoering
- Waterdicht
- Geschikt voor plaatsing op een ongelijke ondergrond van betonplaten
- Liefst zonder middenpaal, al is dat bij 6 meter overspanning waarschijnlijk lastig te vermijden?

Daarnaast willen we graag mogelijkheden voor:

- Het voeren van hooi (bij voorkeur in een slowfeeder-hooiruif)
- Ophangen van stalmateriaal zoals mestboy, bezem, halsters etc. (Op genoeg hoogte dat het veilig voor de paarden is)
- Vastzetringen om paard aan de voorkant/buitenkant vast te kunnen zetten
- Eventueel een klein apart gedeelte voor opslag van o.a. de kruiwagen en stalmateriaal ipv in de stal ophangen — maar dan wordt de stal wel erg groot. Dus wellicht een andere, aparte oplossing? (Hebben aan de achterkant van de stal nog ruimte om iets te maken)

Heeft iemand ervaringstips of zaken waar we zeker op moeten letten? Het is een flinke investering, dus we willen het graag in één keer goed doen.

Voor het beeld: we denken aan een schuilstal zoals deze:

Afbeelding

Met deze hooiruiven in de hoeken:

Afbeelding
(Weet iemand toevallig ook wat het nut is van die kleine stukjes wand aan de voorkant van deze schuilstal?)
Laatst bijgewerkt door Cardy op 08-06-25 07:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Re: Kunststof schuilstal: tips adresjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 07:24

Ik wilde Bedaf stallenbouw aanraden, maar daar zijn je foto's ook van dus ik neem aan dat je daar al geinformeerd had.

Wij zijn ook bij Geert en Henk wezen kijken en daar ook heel vriendelijk geholpen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-25 07:26

Klopt! Bedaf komt tot nu toe het meest positief over bij ons. Goed om te lezen dat jij ook positief bent. Heb jij ook je stal daar vandaan?

Charaz

Re: Kunststof schuilstal: tips en adresjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 07:29

Ja, wij hebben onze binnenstallen en schuifdeur bij Bedaf gekocht, ze zitten hier een kwartiertje vandaan dus was ook wel het meest praktisch.

Bij de schuifdeur was het handvat op de verkeerde plaatst gelast, maar dat hebben ze keurig opgelost.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 11:21

Ik zie op troostwijk auctions ook wel eens schuilstallen langskomen. Ook van die xxl iglo’s, of buizenframe met zeil erover. Momenteel staan er vier houten schuilstallen op. Dus misschien voor jullie (of voor meelezers die ook zoeken) wel een idee om die veilingen ook in de gaten te houden.
https://www.troostwijkauctions.com/auctions

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:01

Je kunt ook eens bij Heass kijken. Zij maken ook zelf en er is van alles mogelijk.

Wij hebben onlangs opdracht gegeven voor nieuwe binnenstallen met wat aparte maten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 12:18

Heasss, Geert en henk..

Die stukjes dicht zijn lekker als t erin waait, staan ze uit de wind.
Vaak als je gaat zitten voor tekenen kom je samen nog wel tot goede ideeën.

Hoe bedoel je precies je spullen ophangen? In de stal zelf aan de wand hangen? Dat zou ik niet doen. Bouw dan een stuk dicht als schuur of zet er en tuinhuis idee bij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 13:49

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 16:23

Zelf vind ik het prettig dat ze rondom de stal kunnen lopen. Hebben ze altijd een plek uit de wind.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-25 17:19

Afbeelding
Ik heb ook Bedaf, maar de ondergrond moet wel recht zijn, anders past de constructie niet. Bij voorkeur een betonplaat met dezelfde afmetingen van de stal. Ik had hem bij mijn eerste stal van Bedaf groter en daar kwam water onderdoor. Bestrating ertegen is geen probleem.