Hoe onderhouden jullie de staart&manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 20:01

Wat een apart paard is dat in jouw avatar lottew. Is dat een tuigerhengst?
En Obelix, als ik 1x per 2 maanden de manen uit zou kammen zou dat niet eens lukken want dan is het één grote klit. Vandaar ook regelmatig lange vlechten of 1x per week de klitten eruit en even de borstel erdoor. Aan de staart doe ik niet heel veel, strootjes eruit als ik ga rijden en dan even een harde borstel erdoor.

Lottew

Berichten: 690
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-04 22:00

Het is goudsmid, familie (opa geloof ik) van mijn (nu niet meer levende helaas) paard. Goudsmid is een Gelders paard, Gondelier is de vader van mijn ex-paard. Ik zal binnekort ns mn profiel maken, zet er wel wat foto's bij van mijn oude paard, ze lijken echt heel veel op elkaar!

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:25

mijn pony's hebben een dikke staart en manen partij, dat wil ik graag zo houden, het wordt een paar keer per week goed geborsteld, met een harde borstel, en en verder pluizen. Maar dat gebeurd 3á 4x per week. En zomers, moeten ze er tip top uitzien en worden ze gewassen en ik gebruik ook conditioner, maakt het haar zacht, ruikt lekker, en is klitvrij, dan trek je er tijdens het borstelen of pluizen ook geen haren uit *LOL*

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:32

ik doe er doordeweeks eigenlijk vrij weinig mee, met de staart dan, haal het stro er uit, en dat is het Knipoog de manen borstel ik elke dag ff door, en dan de voor de wedstrijd was ik ze , en gaat in de staart antiklit, en een vlecht, kan ik hem volgende dag doorborstelen en uitpluizen..

en die van mij heeft toch best een hele dikke staart..


wat ik trouwens gelezen heb, is dat als je elke dag je paard zijn staart ff nat maakt, hij 2 keer zo snel groeid, of het banketstaaf koek is of echt werkt weet ik niet Haha!

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 15:59

rockey schreef:
wat ik trouwens gelezen heb, is dat als je elke dag je paard zijn staart ff nat maakt, hij 2 keer zo snel groeid, of het banketstaaf koek is of echt werkt weet ik niet Haha!

Was dat maar Haha! Die van mij staat de hele dag buiten, ook in de regen, maar een dike staart jammer genoeg niet.
Maar wel leuk verzonnen Tong uitsteken

Nicky2

Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-11-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:24

Ik was de staart van mijn haffie, bijna elke week en de manen ongeveer 1 keer in de maand. Verder kam ik hem drie keer per week uit. Als ik hem uitkam spuit ik der anti-klit in en begin onderaan met kammen, zodat je der bijna geen haren uittrekt.

Mijn hafi heeft een erge dikke staart, die die bijna niet op kan tillen als die moet mesten. Daarom vlecht ik hem altijd in, behalve onder het rijden en zo blijft zijn staart schoon en is het een stuk prettiger voor het paard

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 16:36

Ik pluis die van Zazou af en toe uit en dan een harde borstel erdoorheen en klaar. En af en toe wassen. Maar niet te vaak! Dr manen hoef ik alleen maar te knippen [fjord Knipoog]

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 17:46

Ik ben bij de fries die ik nu rij kom ik eigenlijk weinig aan de staart ja af en toe wat equishine erin maar de manen leg ik elke keer in een vlecht en vlecht ze 1x per week opnieuw in ...
En ze zien er na 4 weken tijd al een stuk gezonder en mooier uit als ze los hangen ...