Hoe zet jij jouw supplementen/voerbakjes klaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Hoe zet jij jouw supplementen/voerbakjes klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-25 22:40

Ik ga binnenkort op vakantie en mijn stalgenoten zijn zo lief om mijn paard te voeren in die twee weken.
Nu is het verzoek om de bakjes klaar te zetten en naast de bekende blauwe Daily box van pharmohorse zijn er natuurlijk vele opties voor bakjes van allerlei oorsprong (action, IKEA, Chinees :D ) waardoor ik me af ging vragen, hoe zetten anderen hun bakjes klaar?

Ben dus benieuwd, hoe zetten jullie de bakjes klaar, welke mooi georganiseerde of juist geïmproviseerde systemen hebben jullie?
Laatst bijgewerkt door RianneH op 31-05-25 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

OneLiner

Re: Hoe zet jij jouw supplementen/voerbakjes klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:50

Doorzichtige bakjes van de action of plastic zakjes haha.
Dus niet heel professioneel of goed georganiseerd.

Sonyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:53

Goed afsluitbare bakjes van de IKEA zodat er zo min mogelijk zuurstof bij komt. DA zegt dat de vitamine waardes daardoor terug kunnen lopen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 22:55

Ik heb er hier tien van: https://hypostore.nl/waldhausen-muesli- ... gK7v_D_BwE

Hele fijne bakjes. Super makkelijk open en dicht te krijgen en kunnen geven (heel veel) stootjes. Gaan al 2 jaar mee en worden dagelijks, gerouleerd gebruikt. Er is nog niet 1 bakje kapot. Normaal heb ik er 2-3 op stal staan maar die rouleren, met vakantie kom ik altijd wel uit met 10 bakjes. Ik heb er zo veel van de action en ikea en HEMA etc gehad, alles ging uiteindelijk makkelijk kapot als er mee ‘gegooid’ wordt. Deze zijn tot nu toe onverwoestbaar en dat vind ik een fijn idee.

Wellicht wat prijzig met 14 stuks maar ik heb graag dan alles goed en hetzelfde :+ en ze hebben nu korting, dus dan heb je er toch bijna 3 gratis :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 23:05

Ik heb deze van Mepal. Kost wat meer, maar kunnen tegen een stootje, voor mijn gevoel ook tegen vrieskou. Makkelijk schoon te maken. En leuke kleurtjes! Oh en je kan losse dekseltjes kopen wanneer nodig.

Ik ben blij :)
https://www.mepal.com/nl/multikom-cirqu ... 6253094700

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:12

Chinees :+ :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:20

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 00:39

Diepvriesbakjes van de AH.
Ik zet ze voor een hele week klaar. Voor de stal staat een plastic bak met daarin 2 stapels. 1 stapel bakjes voor de ochtend en 1 stapel voor de avond. Allemaal met sticker met dag en moment zodet voor iedereen duidelijk is welk bakje er gegeven moet worden of dat het al gegeven is. Overduidelijk wanneer er een bakje vergeten is...
Mocht ik langer dan 1 week weg gaan dan leg ik de rest van het voer klaar in van die ziplock diepvrieszakjee

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:35

_suus19_ schreef:
Chinees :+ :D

Slim.

Ik heb de boterkuipjes waar de halverine in het gezeten.

Ze gaan tot mijn verbazing al jaren mee. Zijn niet heel groot, een volle voerschep past niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:37

Ik heb 4 paarden daar maak ik dan van die afsluitbare diepvries zakjes voor klaar. Daar zit ook al een label op waarop ik dan de naam schrijf en ochtend of avond.

Alle zakjes bewaar ik dan in de voerton maar dat zijn er natuurlijk ook best veel voor 4 paarden.

Antje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:49

Ik gebruik van Hertog de kleine ijsbakjes en van de griekse yoghurt de literbakken

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 16:59

Ik zet de droge slobbermix voor mijn paarden klaar in verschillende soorten bakken met deksel van 3 liter inhoud (heb wat volume nodig namelijk)

Heb nu voornamelijk oude popcorn emmers en supplementen emmers. Ze gaan lang mee (soms sneuvelt een deksel) en kosten niks :j