Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sanet schreef:Ik zou zeker 6 weken wachten.
Maar hoe speels zijn jouw merries? Mijn jaarling jongens spelen echt heel erg veel, daar vinden mijn volwassen dames helemaal niets aan. Die vinden hem dan alleen maar heel vervelend… voor niemand leuk. Want dan krijgt het jonge ding steeds op z’n donder en die ouderen worden de hele tijd lastig gevallen.
troi schreef:Qua vruchtbaarheid zal het na 4 weken niet zo'n probleem zijn. Verder hangt het af van hoe speels de jaarling is. Voor een hele speelse kunnen 2 merries heel saai zijn.
Cioccolato schreef:Als je maar in je achterhoofd houden dat er bij pogingen tot dekken al bacteriën in se merrie kunnen komen die een latere dracht lastig maken
Art_Ificious schreef:Cioccolato schreef:Als je maar in je achterhoofd houden dat er bij pogingen tot dekken al bacteriën in se merrie kunnen komen die een latere dracht lastig maken
Dan kan je net zo goed zeggen dat gemengde kuddes gewoon nooit kunnen. Er zullen altijd wel eens ruinen zijn die proberen te dekken, en soms heb je merries die hun kont in de neus van een ruin duwen.
bmetje schreef:Beide merries donderjagen ook wel met elkaar! Rond rennen doen ze al ook mijn merrie heeft zelf wel veulens opgevoed en was altijd wel een goede moeder geweest met het opvoeden van haar veulens waaronder ook een hengstje