Ik ga een simpele roundpen aan huis maken, de palen staan er al. Nou moet er nog iets van afrastering komen. Het mag niet te duur worden, want ik heb al een vermogen uitgegeven aan de overige afrastering. Ik zag hippo safety fence, ook niet heel goedkoop, maar kan misschien wel. Ik had vroeger een soort beoband, maar dan goedkoper, via marktplaats. Maar dat zie ik nu niet meer. Daar ging wel eens een paard doorheen, rekte op, maar brak niet. Heb er toen schrikkoord bij gezet. Stroom erop lijkt mij nu ook wel noodzakelijk. Ik heb een 3 jarige, nog niets gewend en nogal een rouwdouwer. Of alleen lint, zou dat ook werken? Is natuurlijk wel het goedkoopste.
De bovenste of middelste rij een balk, en verder draad?
Tinka
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-25 16:31
Kabayo schreef:
De bovenste of middelste rij een balk, en verder draad?
Heb ik ook aan zitten denken, maar houtcis best duur en is denk ik lastig te bevestigen op van die halfronde, onregelmatige kastanje houten palen.
Bowo
Geplaatst: 30-05-25 16:32
In mijn ervaring niet, zeker niet bij dat brede lint (40mm?). Maar een band dat echt wil uitbreken zal wel gaan, maar waarschijnlijk zijn er wel meer problemen als je paard bewust door een afzetting loopt.
Ik weet niet of ze dat doet, de wei blijft ze keurig in. Voor dat andere paard was dat haar eerste keer in de rounpen, ze was ook nog jong en groen. Nadat er stroom op stond heeft ze het ook nooit meer gedaan. Het jonkie wat ik nu heb is een beetje van hetzelfde type en karakter.
suffie
Geplaatst: 30-05-25 16:36
Wij hebben 2 rijen koord met stroom en dat werkt prima. Wel goed hoog!
Mooi groot zo te zien Hier kon je in de buurt een tijd geleden oude rubberen transportbanden halen voor weinig geld, misschien eens voor zoiets kijken?
ik heb zelf onderaan gaas (van dat winddoek om een balkon af te schermen) en aan de buitenkant schapengaas tot 2 meter hoog. Helaas is het winddoek niet handig in gebruik aangezien mijn paard het wil op eten.....
ik ga nu kijken om vanaf de grond per 40cm stroomdraad te spannen. puur omdat dat niet eetbaar is..... (ik heb een cirkel van 13 meter doorsnede)
Het nadeel van lint lijkt me dat als je erin wil rijden je toch wel een beetje op moet letten dat je zelf niet tegen de stroom aan komt. Dan is hout en of band wel fijner.
Maar als je niet van plan bent om erin te rijden is lint een prima oplossing lijkt me. Wij hadden op onze wei onze rij/longeerpaddock ook afgezet met 3 rijden lint en dat was eigenlijk best wel prima
Lint, desnoods met een schakelaar zodat je roundpen kan uitschakelen indien nodig. Hier een kleine paddock (vierkant) die ik gebruik voor longeren en daar heb ik gewoon lint omheen
Lint, klap stroom voor als je er niet bent en apparaat dat je gewoon uit kunt zetten of een schakelaar als je aan het werk gaat. Breed bruin lint valt mooi weg in de omgeving, maar geeft echt wel een flinke tik stroom.