Volgens mij hebben we dit vroeger weleens gegeven, de meerwaarde zijn uiteraard de kruiden die er in zitten (gedroogd) en dat het armer hooi is. Het is wel heel belangrijk om zeker te weten dat het jacobskruiskruid vrij is.
marleen_usar
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-25 08:56
Is lastig te controleren lijkt mij of er wel of geen kruiskruid in zit.
Ik vind het mooi spul de keren dat ik het had. Mooier dan het Nederlandse weidehooi. Het was droger, minder stof, fijner qua structuur. Kruiden vinden viel tegen. Maar erg fijn voeren en werd goed gegeten.
In voer het ook. Het is wat fijner qua structuur, mooi groenig en het ruikt SUPER lekker. Wij hebben het op de hooizolder staan en als je de schuur in loopt dan ruik je meteen die heerlijke frisse kruidige geur. Ook zit er in ons hooi weinig suiker, dus ook de shetlanders kunnen het gewoon onbeperkt eten.
Ik heb het ook goed. Heel mooi. Maar te arm. Het was toeval maar zou er niet meer naar op zoek gaan
hoogendroog
Geplaatst: 30-05-25 08:13
Mooi spul, paarden aten het graag. Totdat ik in het fijnere spul (sommige balen hadden fijnere/kortere stukken er in zitten), herfststijloos ontdekte en niet zo'n beetje ook. Leverancier was nogal lauw. Voor ons geen Duits hooi meer. Wij zijn weer terug bij Nederlands weidehooi. Overigens groeit herfststijloos ook al bij Winterswijk.