Hoeveel vragen voor stalling paard aan privestal omgeving Haarlem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appaloosa123

Hoeveel vragen voor stalling paard aan privestal omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 21:09

Hoi!
Er komt iemand bij ons thuis met zijn paard op stal staan, en weet even niet goed hoeveel te vragen voor de stalling. Kunnen jullie mij advies geven hoeveel jullie zouden vragen?

De stal is in omgeving Haarlem. De stal beschikt over een klein privé-bos waar rondjes in en uitgestapt kunnen worden, tevens is op 5 minuten afstand een (duin)natuurgebied met veel uitrij mogelijkheden waaronder ook het strand. Op de stal staan in totaal (incl nieuwe gast) drie paarden. Ze staan 24/7 met mooie grote schuilstal en 1 stal die ook als schuilstal wordt gebruikt, maar ook eventueel dicht kan mocht er een paard zijn met ziekte/blessure. In de zomer is er weidegang. Er is een rijbak aanwezig die in de winter perfect is, en in de zomer gesproeid moet worden. Onderhoudsklussen aan bv hekken worden door ons gedaan, verder worden klussen zoals voeren, mesten, rijbak slepen verdeeld onder de eigenaren en bijrijders, hiervoor is een quad en sleper aanwezig. Zo gemiddeld zal de nieuwe persoon 2 keer per week vast moeten voeren en uitmesten. De paarden krijgen ten alle tijden onbeperkt hooi.

Wat zouden jullie hiervoor vragen? Alle stalling hier in de buurt is ontzettend duur (dure regio), maar vaak all-inclusief of ontzettend veel faciliteiten, dus moeilijk te vergelijken. Wij zijn 100 euro per paard per maand kwijt aan hooi. En dan nog wat kosten zoals benzine, mestafvoer, reparaties, ect.

Bedankt voor het meedenken :)

Kidde

Re: Hoeveel vragen voor stalling paard aan privestal omgeving Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:34

Ik heb zelf liever veel buiten en mooie uitrijmogelijkheden dan veel faciliteiten. Ik zou er zeker 350-400 voor over hebben. Die twee beurten vind ik wel meevallen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:36

In deze regio kun je daar zeker €350,- voor vragen, klinkt als een mooi plekje.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:40

Ik zou ook zeggen rond de 350 euro.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 22:54

Staan er al pension klanten of eigen paarden.
Tja ik zou stukje prive bos en goede uitrijdt mogelijkheid echt fantastisch vinden.
En 2 taken per week ook niet veel. Onbeperkt hooi is voor mij een prima net als open stal.

350/ 400 eu past daar qua vergoeding wel bij

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 06:56

Ik zeker niet lager gaan als 400 euro voor deze omgeving 24/7 buiten in een niet te grote groep is lastig te vinden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 07:02

Opzich is er wel lagere prijs te vinden.op mijn oude stal betaalde ik ongeveer de helft minder dan nu.
Maar daar werd niet 24/7 gevoerd en geen lig en eet mogelijkheden in stal. Dat is voor mij voor in winter belangrijk.
Het ligt er aan waar jij( als verhuurder) jezelf prettig bij voelt.
Iemand komt op jouw privé terrein etc.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 07:13

Hoe staan ze buiten het land? Kunnen ze gebruik maken van het stukje prive bos, is er een track?
Voer je onverpakt of verpakt hooi?

De 400 die hier genoemd word vind ik zelf wel echt aan de hoge kant. Dan niet in Haarlem, maar in Alkmaar heb je plekken waar je de helft betaald met veel uitloop.

Prijs is een beetje afhankelijk van bovenstaande. Staan ze alleen stil in een vierkante paddock en hebben ze een loopstal? Dan kan je dat in de regio echt wel voor 250 vp vinden met verpakt hooi. Omdat het prive is zou je die 250 ook kunnen vragen met klusjes.
Is het onverpakt en is er een track, cq grote uitloop waar ze ook wat varieties hebben én denk je aan het onderhoud van je bak (geen kuilen etc) dan zou je wel rond de 350 kunnen gaan zitten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 07:44

Ik zou ook aan de hand van bovenstaande vragen gaan zitten tussen 250 - 350.

appaloosa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 07:56

KellyR schreef:
Hoe staan ze buiten het land? Kunnen ze gebruik maken van het stukje prive bos, is er een track?
Voer je onverpakt of verpakt hooi?

De 400 die hier genoemd word vind ik zelf wel echt aan de hoge kant. Dan niet in Haarlem, maar in Alkmaar heb je plekken waar je de helft betaald met veel uitloop.

Prijs is een beetje afhankelijk van bovenstaande. Staan ze alleen stil in een vierkante paddock en hebben ze een loopstal? Dan kan je dat in de regio echt wel voor 250 vp vinden met verpakt hooi. Omdat het prive is zou je die 250 ook kunnen vragen met klusjes.
Is het onverpakt en is er een track, cq grote uitloop waar ze ook wat varieties hebben én denk je aan het onderhoud van je bak (geen kuilen etc) dan zou je wel rond de 350 kunnen gaan zitten.

De paddock is redelijk groot (groot genoeg om in rond te kunenn rennen) dus niet alleen een sta stil paddock. Het hooi is onverpakt!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 08:16

Oneerbiedig een saaie vierkante paddock - ik zou heel graag met je van plek ruilen, maar dit is de blik van de markt, naar mijn idee.

Degene die 24/7 buiten kiezen, zijn op zoek naar plekken waar ze meer kunnen scharrelen, waar ze als het ware uitgedaagd worden om van A naar B te lopen. In de praktijk bewegen ze helemaal niet zo veel in een gewone paddock.

Omdat groepsverband en goed eten wel heel fijn zijn, zou ik maximaal op de 300 gaan zitten. Voor +- 50 euro meer heb je meer browsing achtige paddocks en paddock paradises waar ook goee gevoerd wordt en waar staldiensten aan vast hangen.
Het is maar net wat de gek er voor geeft, je bent geen pensionstal en je moet je vooral fijn voelen bij wat je vraagt én weggeeft (privacy). Wil je niet voor minder dan 400 iemand over de vloer hebben dan vraag je 400 en zie je wel of iemand het voor doet.

Edit: eventueel kan je de stalprijs opbouwen middels stalgeld + hooi kosten. Dan ben je zeker van je inkomsten en heb je geen discussie over stijgende hooi prijzen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 08:31

KellyR schreef:
Oneerbiedig een saaie vierkante paddock - ik zou heel graag met je van plek ruilen, maar dit is de blik van de markt, naar mijn idee.

Degene die 24/7 buiten kiezen, zijn op zoek naar plekken waar ze meer kunnen scharrelen, waar ze als het ware uitgedaagd worden om van A naar B te lopen. In de praktijk bewegen ze helemaal niet zo veel in een gewone paddock.

Omdat groepsverband en goed eten wel heel fijn zijn, zou ik maximaal op de 300 gaan zitten. Voor +- 50 euro meer heb je meer browsing achtige paddocks en paddock paradises waar ook goee gevoerd wordt en waar staldiensten aan vast hangen.
Het is maar net wat de gek er voor geeft, je bent geen pensionstal en je moet je vooral fijn voelen bij wat je vraagt én weggeeft (privacy). Wil je niet voor minder dan 400 iemand over de vloer hebben dan vraag je 400 en zie je wel of iemand het voor doet.

Edit: eventueel kan je de stalprijs opbouwen middels stalgeld + hooi kosten. Dan ben je zeker van je inkomsten en heb je geen discussie over stijgende hooi prijzen.

Ook vlak bij het strand, met goede bak én in de Randstad? Ik ken ze persoonlijk niet namelijk. Dat zijn factoren die toch ook zeker meewegen in de prijs namelijk. Ik woon in de Randstad en zou er echt zeker 350-400 voor over hebben :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 08:55

Ik sta en woon in deze regio. Ik betaal voor hetzelfde idee/concept €300,- en dat vind ik echt prima.
De plek van TS is dichtbij het strand/duinen, ja daar betaal je voor.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:07

Ik zou hier zeker wel 400 eu voor over hebben, met wat je omschrijft.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:11

Kidde schreef:
KellyR schreef:

Ook vlak bij het strand en met goede bak én in de Randstad? Ik ken ze persoonlijk niet namelijk. Dat zijn factoren die toch ook zeker meewegen in de prijs namelijk

Ja ik ken er wel meerdere :) niet direct in Haarlem, maar zeker wel Randstad. Castricum, Heemskerk, Beverwijk, Akersloot, Alkmaar, Purmerend, Beemster. Waarbij de Beemster en Akersloot niet direct uitrijmogelijkheden heeft, maar de rest allemaal wel.

En de bak is in de zomer te mul, dus dat is echt afhankelijk van management. Ik heb op zo een plek gestaan, 2x en die bak was in de zomer gewoon echt niet fijn.

Edit: als kleine aanvulling zou ik een kudde van 3 zelf net iets te klein vinden. Als je ooit samen eens weg wilt, zal dat betekenen dat er 1 paard achter blijft - of moet goed te hendelen zijn als handpaard.
Dat zijn dingen waar ik over na zal denken als ik ergens zou gaan staan.
Laatst bijgewerkt door KellyR op 19-05-25 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:16

Er staat toch niet dat de bak in de zomer te mul is? Wij sproeien onze baan ook, niet omdat hij anders te mul is maar tegen wat stof en om de onderlaag goed te houden.
Aan het strand/ privé en in de randstad. Denk richting de 400€.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:18

Met schade en schande heb ik geleerd dat "moet gesproeid worden" gelijk staat aan mul indien niet gesproeid.
Dus nogmaals, ligt aan management. Want als dat goed is, heb je er geen last van.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:18

De vraag moet eigenlijk zijn :Wat wil je er zelf aan overhouden?
En dan uitrekenen wat al je kosten zijn.

Is het iemand waar je ondeling wat mee kan regelen bij ziekte of vakantie dan is dat natuurlijk ook weer veel waard voor jezelf . Kleinschalige plekjes zijn zeer schaars in deze omgeving,vooral bij mooie rijomgeving.

350/450 is niet raar. Google de manegetarieven maar een in de buurt, die liggen nog hoger.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:32

Sorry klopte niet

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:11

300 - 350 is voor zoiets echt niet raar; met de uit rij mogelijkheden zou ik gaan voor 350. Daar in de regio echt niet makkelijk te vinden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:28

Onder de 350 ben je andermans hobby aan het betalen als je vol pension doet. Dat wil niemand horen maar dat is wel zo. Wij hebben het recent uit gerekend. Enkel aan hooi (tellen we 50 euro per paard), voer en bodembedekking zitten we op 210 per paard. Dan ben je nog niet in de buurt van de knol geweest of voer en bodembedekking gaan halen. Dan heb je je weide nog niet onderhouden, hebben ze nog niks gedronken en geen stroom verbruikt.

Snij je vingers niet aan lager gaan in ruil voor klusjes tenzij die ook effectief vast liggen en jou tijd en dus geld besparen bij voorkeur via contract.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 15:49

Ayasha schreef:
Onder de 350 ben je andermans hobby aan het betalen als je vol pension doet. Dat wil niemand horen maar dat is wel zo. Wij hebben het recent uit gerekend. Enkel aan hooi (tellen we 50 euro per paard), voer en bodembedekking zitten we op 210 per paard. Dan ben je nog niet in de buurt van de knol geweest of voer en bodembedekking gaan halen. Dan heb je je weide nog niet onderhouden, hebben ze nog niks gedronken en geen stroom verbruikt.

Snij je vingers niet aan lager gaan in ruil voor klusjes tenzij die ook effectief vast liggen en jou tijd en dus geld besparen bij voorkeur via contract.

100% mee eens, ik schrik soms dat mensen onder de rook van Amsterdam zeggen 250 := dan moet je hem maar in je eigen achtertuin zetten ;) minimaal 350, zelfs in de regio Lelystad kun je zoiets niet vinden, behalve op mijn eigen stallen, maar ik neem NOOIT meer iemand in pension :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 16:35

Mer1980 schreef:
Ayasha schreef:

100% mee eens, ik schrik soms dat mensen onder de rook van Amsterdam zeggen 250 := dan moet je hem maar in je eigen achtertuin zetten ;) minimaal 350, zelfs in de regio Lelystad kun je zoiets niet vinden, behalve op mijn eigen stallen, maar ik neem NOOIT meer iemand in pension :D

Vrijdag vertelde iemand me nog ‘goh ja hobby ik rijd niet meer.’
We hadden het over stalprijzen omdat ze in de buurt wat zocht en imo heel goedkoop (250) wat gevonden had. Zij vond dat best prijzig waarop ik dus zei ‘realiseer u wel dat die mensen uw hobby aan’t voorschieten zijn.’

Toen ik antwoordde: ‘of jij er op gaat zitten of niet maakt voor mij onder de streep niks uit. Ze eet, ze kakt, ze drinkt, ze belast de weide….’
Toen werd ik aan gekeken alsof ik iets heel naar zei. :+

Het wordt toch wel een beetje tijd dat paarden eigenaren wakker worden imo.. :=
Tis niet zomaar dat zoveel stallen stoppen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:18

Bij mij in de regio zijn er echt een heleboel gestopt al 3 grote (pension) stallen, vanaf 1 januari ook nog een paar ivm de BTW verhogingen. Dus tsja het is niet meer zo vanzelfsprekend. En de stallen die ik ken beginnen kaal bij de 400 pm

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 17:28

Ik zou voor deze stal 400-450 over hebben. Klinkt echt heerlijk. Vooral als je zo dicht bij het strand zit, heb je geen bak nodig, imo :D.