Ik overweeg om eind mei een weekendje naar de Veluwe te gaan met mijn paard. Tegen Apeldoorn aan. Normaal probeer ik altijd meer in voor- of naseizoen te gaan omdat die van mij zo gevoelig is met vliegen/dazen, maar nu komt het zo uit. Ik woon aan de kust, dus ze is ook niks gewend. Maar 1x in juli geweest en grote spijt van. Flink onrustig paard, 3 dagen. Vandaar mijn vraag. Er komt volgende week onwijs mooi weer aan, dan gaat het hard.
Is het al erg met de vliegen/dazen dan? Of ben ik nog redelijk op tijd. Uiteraard vliegendeken/masker en sprays mee. Maar als het dan al echt erg is, stel ik het misschien toch uit. Wil graag dat mijn paard ook ontspannen op de wei staat.
Ik had vandaag iets dat verdacht veel leek op een horzel achter ons aan. En dat is wel heel erg vroeg, want die dingen horen er pas ergens in juli of zo te zijn... Maar in ieder geval iets groots, rondzoemend en wat paardlief irritant vond. Garderen, dus min of meer in de buurt van Apeldoorn
Dazen zien wij (Veluwezoom, iets zuidoostelijker dan Apeldoorn) niet voor eind juni normaal. En de afgelopen 2 jaren heb ik sowieso heel erg weinig dazen gezien.
Ik had wel, net als Ibbel, vorige week een keer een dier rondvliegen tijdens het poetsen dat enorm op een horzel leek. Normaal zie ik die pas in augustus/september.