Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Art_Ificious schreef:Ik zou vooral rondom de voerplek(ken) verharden. Mijn ervaring is dat paarden in de winter toch voornamelijk rond de hooibak blijven staan.
Ik had dit destijds gedaan dmv daltegels.
[ Afbeelding ]
Ook een pad met tegels zodat ik met de kruiwagen het hooi kon bijvullen.
Ik sta nu op een andere weide, weet dus nog niet of het hier modderig wordt aan de ingang van de stal. Moest dat wel zo zijn ga ik daar waarschijnlijk wel mudcontrol tegels leggen.
Art_Ificious schreef:Ik had 2 oudjes en net die 2 bewogen in de winter minder vaak, die stonden dus ook gewoon heel vaak rond de hooibak of aan/in de schuilstal. Ook als het niet modderig was.
Ik heb wel eens rubber matten te koop gezien op 2dehands 3m lang 1m breed voor 50 euro per stuk. Dat was ook een overweging maar twijfelde ook wel ivm de gladheid.
Amado schreef:Zit je op zandgrond? Zo ja, dan 100% de grond laten keren. Wij hebben hier het hele jaar door droge voetjes sinds we dat gedaan hebben, daarvoor ook zoveel andere dingen geprobeerd.
Cioccolato schreef:Je hebt moddermatten, die zou ik gebruiken ipv stalmatten. En je kan ze eruit halen als je niet meer huurt.
Verharden bij voerplaatsen, kun je er ook uit halen.
Als je iets wil doen waar je zelf uiteindelijk niks meer aan hebt als je stopt keren.
Dorine92 schreef:Rubber tegels speciaal voor paarden worden niet glad. Eerst bestraten en dan de rubberen tegels erop. Ik had ze bij bos rubber gekocht
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Bellatrix schreef:Waarom niet bestraten om de voerplek? Er staan vaak zat gratis tegels af te halen op FB/MP. Kost je dan alleen tijd en wat moeite.
Duhelo schreef:Je kan proberen met de grond keren.
Geen super goedkope oplossing (alhoewel als je ze verder weg bestelt wel goedkoper) zijn INB platen (mudcontrol). Voordeel is dat die wel hun waarde houden en je die bij een ev verhuis zo kan meenemen of verkopen.
DubbelFun schreef:Grond laten keren is de meest simpele oplossing, maar is ook van tijdelijke aard al zul je er best een paar jaar mee kunnen uiteindelijk krijg je hetzelfde probleem.
De truc is om het zand zo schoon mogelijk te houden; dus mest en bladeren snel verwijderen en regelmatig open trekken.
Op gehuurde grond zijn de kosten van betere oplossingen eigenlijk niet te doen of de verhuurder moet a. akkoord gaan en b. flink mee betalen.
Fjordruit schreef:Cioccolato schreef:Je hebt moddermatten, die zou ik gebruiken ipv stalmatten. En je kan ze eruit halen als je niet meer huurt.
Verharden bij voerplaatsen, kun je er ook uit halen.
Als je iets wil doen waar je zelf uiteindelijk niks meer aan hebt als je stopt keren.
Zoiets als de paddock tegels? Voor 150m2 ben je al rap over de 3000€ kwijt dat is enkel goed voor hun uitloop van de stal dan ligt er nog niets op de paddock zelf, vind ik toch enorm duur.