Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dahlia85 schreef:Lastig!
Ik heb mijn paarden (ook geen directe vrienden) laten wennen aan elkaar door het laatste uur vd dag in de wei samen te zetten. Grote wei, hoeken afgezet voor het geval ze elkaar in de hoek zouden drijven). Ik gaf ze dan een stukje gras bij om te grazen of hooi op meerdere plekken voor de afleiding.
En dan met uit de wei met 2 personen Zodat er bij het uit de wei halen niks kon escaleren.
Inmiddels zijn ze volledig probleemloos samen
troi schreef:Eigenlijk is paarden samenzetten altijd ingewikkeld in het begin. Je verwacht volgens mij dat het helemaal zonder ruzie of klappen of iets dergelijks kan lukken. Maar eigenlijk is dat vrij normaal dat er in het begin, voor de rangorde bepaling, klappen worden uitgedeeld of er sprake is van wat gejaagd. Zo te lezen is de voorbereiding prima. Meer kan je er niet aan doen.
De vraag is vooral, durf jij dat aan?
Koper schreef:Lindsey_99 schreef:Is het krachtvoer voor de Tinker nodig? Eventueel zou dat vlak voor het rijden gegeven kunnen worden
Krachtvoer geven vlak voordat een paard moet werken is een heel slecht idee. Jij gaat ook niet sporten als je net gegeten hebt.
Koper schreef:.......
MyWishMax schreef:Dat is wel heel zwart wit, je moet geen grote hoeveelheid geven, maar juist aantal uur na het voeren krijg je een dip en wil je dus juist niet aan het rijden zijn. Dan kan je beter een kleinere hoeveelheid korter voor het rijden geven. Er zijn zelfs mensen en voedingsdeskundigen die half uur voor een rit nog haver voeren bewust. En zoals je het nu verwoord vergeet je dat een paard anders werkt als een mens qua maag/vertering. Anders zou je ook geen ruwvoer kunnen geven voor het rijden, dat is ook eten. Een paard heeft juist als het goed is bijna de hele dag net gegeten. Op een lege maag rijden is juist schadelijker.
troi schreef:Eigenlijk is paarden samenzetten altijd ingewikkeld in het begin. Je verwacht volgens mij dat het helemaal zonder ruzie of klappen of iets dergelijks kan lukken. Maar eigenlijk is dat vrij normaal dat er in het begin, voor de rangorde bepaling, klappen worden uitgedeeld of er sprake is van wat gejaagd. Zo te lezen is de voorbereiding prima. Meer kan je er niet aan doen.
De vraag is vooral, durf jij dat aan?