Paard_Trutje schreef:Ik gebruik gewoon een manen borstel voor de paarden maar speciaal merk heb ik niet.
Antiklit heb ik wel een goede tip. Equi gloss spray van Ruitershop Burgwerd. Ik koop altijd een grote verpakking en kleine spray tegelijk, giet ik het zo over in de kleine verpakking. Plakt niet en verzorgt ook goed. Met het Hollandse weer blijft het ook gewoon goed in de staart en manen zitten.Zelf poepresten uit de staart gaan weg met de spray. Om de twee weken ongeveer doe ik dan weer eens sprayen. Top spul en niet duur als je kijkt hoe lang je er mee doet. Ik doe er langer dan een jaar mee.
Ah bedankt voor de tip!! Ik zie dat ze nu in de aanbieding zijn.
Misschien ga ik het wel proberen, eigenlijk wilde ik door een allergie gevoelig paard ook opzoek naar iets op natuurlijke basis, maar vraag me af of dat ook goed werkt
Ja ik gebruik nu ook een gewone manen borstel, zo een die iedereen heeft zegmaar. Maar ik heb soms het idee dat die pinnen wat korter zijn waardoor ik voor mn gevoel veel meer lagen moet kammen. Maar misschien zit dat tussen mn oren hoor haha