Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ik heb juist een klein stukje afgegraven. Dat is wel half in de schuilstal 5x5 en 15 cm diep en brede opsluitbanden om de randen. Dat laten vullen met zand. Werkt ook prima.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Daar omheen hebben we later nog een deel betegeld voor een voer-/poetsplek.
[ Afbeelding ]
Met name mijn merrie ligt er graag
[ Afbeelding ]
Suzanne F. schreef:Daihyo schreef:3 jaar geleden. We hebben het vorig jaar los getrokken en nog wat zand op gegooid omdat het wel wat ingeklonken was. Maar het werkt tot nu toe nog steeds prima.
Goed om te horen! Hier op de kleigrond was het helaas zo weg op de plekken waar ze veel liepen.
Suzanne F. schreef:Daihyo schreef:3 jaar geleden. We hebben het vorig jaar los getrokken en nog wat zand op gegooid omdat het wel wat ingeklonken was. Maar het werkt tot nu toe nog steeds prima.
Goed om te horen! Hier op de kleigrond was het helaas zo weg op de plekken waar ze veel liepen.
DubbelFun schreef:@sassy: als je een rolplek met zand voor paarden wilt maken zou ik nooit iets hards -zoals bielzen- gebruiken. Veel te bang dat ze met omrollen hard met de benen tegen de randen zouden komen en zich verwonden.
Eerder zou ik dit kiezen https://www.nedlandic.nl/nl/zachte-balk ... kleur-geel of iets dergelijks.
pol013 schreef:DubbelFun schreef:@sassy: als je een rolplek met zand voor paarden wilt maken zou ik nooit iets hards -zoals bielzen- gebruiken. Veel te bang dat ze met omrollen hard met de benen tegen de randen zouden komen en zich verwonden.
Eerder zou ik dit kiezen https://www.nedlandic.nl/nl/zachte-balk ... kleur-geel of iets dergelijks.
Als je de plek groot genoeg maakt, zou ik me daar geen zorgen over maken eerlijk gezegd.
Bij een plekje van 3 bij 3 wil misschien. Maar zodra het groter wordt dan een flinke box zou ik de paarden daar wel mee vertrouwen. Die doen toch altijd een inspectie ronde voor ze gaan liggen. Ze zijn niet helemaal gek.