Grondsoort is veen meende ik
Het zijn 4 kleine weitjes waar de grootste net geen 20/40 is en de kleinste 20/7. De andere 2 zijn 20/15 en 30/15.
Even makkelijk mijn buurman erop met koeienmest is dus wat meer een uitdaging. Het stuk is altijd heel rijk bemest geweest doordat het voorheen een koeien weide was. Wat er nu op staat heb ik geen idee van. Hovenier heeft het aangelegd
Ik heb geen grote kale plekken in mijn weide. Alleen kleine kale stukje waar vorig jaar JKK ruim uitgestoken is.
Ik heb 2 Arabieren die hoog in het werk staan en 2 Shetlanders waarvan 1 makkelijk bevangen wordt. Ze staan zo’n 2a3 uur per dag op de wei middels strook begrazing. Het is echt een snack als dat het mijn basis rantsoen is. De 2 kleinste weitjes samen deden ze vorig jaar (toen nog met z’n 3’en) een week mee. De ene grootste ook een week en de grote 1,5 tot 2 weken. Er zit dus steeds 3 weken tussen het begrazen in dat de weide rust heeft. Dan sproeien we ook bij met water uit de sloot
Door die strook begrazing zoek ik dus wel gras wat heel stevig in wortelt voor dat ze alles met wortel en al eruit trekken. Dat is gewoon zonde