Geschikte Timer Haygain Stomer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fanesme

Geschikte Timer Haygain Stomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 15:17

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een geschikte tijdschakelaar die de boiler van de Haygain HG600 aan kan. Na verschillende schakelaars tevergeefs te hebben geprobeerd (schakelaar liep elke keer vast en daardoor kookt de boiler uiteindelijk droog), hoop ik dat één van jullie de gouden tip heeft. Haygain biedt de timers alleen aan i.c.m. een heel pakket, maar zover ik kon vinden niet los. Iemand die succesvol gebruik maakt van een tijdschakelaar en die nog ergens los te koop is?

Alvast bedankt!

Konstantine

Re: Geschikte Timer Haygain Stomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 15:51

Heeft zo'n apparaat een gewone stekker? Wij hebben van die tussenstekkers van Ikea waarmee je "domme" apparaten door de app smart kunt maken.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/inspelning ... -00569836/
En dan een hub erbij, die heet Dirigera zie ik.

Wij konden hiermee een schema instellen om de aquariumpomp en lamp automatisch in en uit te schakelen als we vakantie hadden. Dat werkte heel goed.
We hebben ze ook goedkoper gehad van de Action, maar die waren storingsgevoelig.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:09

misschien een gekke reactie, maar ik zet gewoon een timer op mijn telefoon, of is dat niet handig voor jou?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:55

Ik ben ook nog zoekende naar een timer. Ik overweeg deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/ecosavers-c ... 104896508/
Gaat mij er meer om dat hij na bepaalde tijd afslaat voor als ik m'n telefoon vergeet of nog even bezig ben met wat anders en het daarna alsnog vergeet. Deze schakelaar telt dus terug.

Fanesme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 15:19

Konstantine schreef:
Heeft zo'n apparaat een gewone stekker? Wij hebben van die tussenstekkers van Ikea waarmee je "domme" apparaten door de app smart kunt maken.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/inspelning ... -00569836/
En dan een hub erbij, die heet Dirigera zie ik.

Wij konden hiermee een schema instellen om de aquariumpomp en lamp automatisch in en uit te schakelen als we vakantie hadden. Dat werkte heel goed.
We hebben ze ook goedkoper gehad van de Action, maar die waren storingsgevoelig.

Oh goede tip, zie dat die van de Ikea ook lijkt te voldoen aan de juiste elektrische specificaties. Ga ernaar kijken, bedankt!

rhijnauwen schreef:
misschien een gekke reactie, maar ik zet gewoon een timer op mijn telefoon, of is dat niet handig voor jou?

Als die timer op m'n telefoon ook gelijk de boiler uitschakelt :+ Het punt is dat ik op een pensionstal sta waar ik de stomer aanzet, maar niet altijd in de gelegenheid ben om te wachten tot 'm zelf ook uit te doen. Vandaar de schakelaar.

manzano schreef:
Ik ben ook nog zoekende naar een timer. Ik overweeg deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/ecosavers-c ... 104896508/
Gaat mij er meer om dat hij na bepaalde tijd afslaat voor als ik m'n telefoon vergeet of nog even bezig ben met wat anders en het daarna alsnog vergeet. Deze schakelaar telt dus terug.

Ja, dit inderdaad! Ga ook even kijken naar degene die jij overweegt. Dank!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:25

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 08:43

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 10:36

Jullie linkjes werken niet. Maar is dat de 120minuten timer?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 18:52

manzano schreef:
Jullie linkjes werken niet. Maar is dat de 120minuten timer?

Ja, ik heb de 120 min timer

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 19:04

Ik heb de mensen van Haygain altijd ervaren als heel meedenkend. Grote kans dat als je ze belt en vraagt de timer apart te kopen, het geen probleem is.