Goed deken bij zomereczeem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

julesenco

Goed deken bij zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 22:44

Hallo! Mijn paard heeft ondertussen de voorbije 2 zomers last gehad van zomereczeem en ik ben dus nog redelijk zoekende naar dingen die daadwerkelijk helpen. 1 van de dingen is een goed beschermend deken. Ik heb al elk jaar een ander deken geprobeerd maar van dat van vorig jaar was ik toch niet echt tevreden. Het deken kwam van Bucas en beschermde goed tegen de vliegen maar was veel te dik voor tijdens die warme zomermaanden. Momenteel ben ik naar de Amigo Bug Rug of Amigo Bug Buster dekens aan het kijken maar vroeg me af of iemand nog andere suggesties heeft die bij hun goed beschermen. Andere tips rond 'dealen' met zomereczeem zijn ook altijd welkom!

mcjv

Re: Goed deken bij zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:58

Als je zoekt naar een deken voor zomereczeem zou ik die dekens die jij noemt overslaan gezien dat vliegendekens zijn. Ik ben zelf heel blij met de amigo ripstop hoody. :)

julesenco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 23:10

mcjv schreef:
Als je zoekt naar een deken voor zomereczeem zou ik die dekens die jij noemt overslaan gezien dat vliegendekens zijn. Ik ben zelf heel blij met de amigo ripstop hoody. :)

Dankje! Ik vind het echt lastig om de juiste combinatie van bescherming tegen de knutten en het niet te warm zijn van het deken erg lastig om te vinden! Mijn paard heeft namelijk nogal snel last van de warmte...

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:45

Ik zou toch eens een eczeemdeken in zilver of zebra proberen, scheelt toch wel tov de bruine

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 13:34

Een lichte kleur scheelt inderdaad al heel veel :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:23

Ik heb de Presteq vliegendeken aangeschaft, die heeft een hele goede buikflap, gaat over de oren heen, heeft een lange staartflap en is lang niet zo warm als een echte eczeemdeken.Afbeelding
Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:35

Als jou pony eczeem heeft, gaat een vliegendeken niet helpen. Die knutten zijn zo klein, die prikken doordie vliegendekens heen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 16:27

Doet hier zeker wel z’n werk hoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 18:03

Ik heb al jaren de Horsegear eczeemdeken. Werkt fijn, niet te dik/warm en hufterproof.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 19:39

De voeding onder de loep nemen kan ook helpen. Ik reed een paard dat zomereczeem zou hebben. Dit was na completer voeren verdwenen. Ze had gewoon niet voldoende aan gras en een schepje basisbrok of kon niet tegen bemest gras, geen idee.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 20:57

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:06

Ik heb een Rambo Hoody, vind ik een fijn deken, en merk nu veel rust bij mn paard als de schemer valt. Ik heb wel vaak overdag een Amigo Bug Rug om, inderdaad ivm met de warmte, maar dat is natuurlijk paard afhankelijk. En uiteraard kan niet elk exceem paard overdag een vliegendeken om.