Trailer inrichten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furyke

Trailer inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 22:13

Ik heb even gezocht maar kon zo snel niets vinden.

Ik ben op zoek naar ideeën om mijn trailer verder in te richten.

Ik heb een ifor williams 1,5 paards (5 jaar oud), zonder zadelkamer.
Voorziening voor hooinetten is er al.
Camera komt er ook in, maar daar is al een heel topic over. Dus die ga ik nog lezen.

Verder ben ik aan t denken om er iets van een mestschep in te maken en wellicht een draaibare zadelstang.

Zijn hier meer mensen die creatief geweest zijn en er iets in hebben gemaakt?

Brand los en foto’s zijn welkom

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:22

furyke schreef:
Ik heb even gezocht maar kon zo snel niets vinden.

Ik ben op zoek naar ideeën om mijn trailer verder in te richten.

Ik heb een ifor williams 1,5 paards (5 jaar oud), zonder zadelkamer.
Voorziening voor hooinetten is er al.
Camera komt er ook in, maar daar is al een heel topic over. Dus die ga ik nog lezen.

Verder ben ik aan t denken om er iets van een mestschep in te maken en wellicht een draaibare zadelstang.

Zijn hier meer mensen die creatief geweest zijn en er iets in hebben gemaakt?

Brand los en foto’s zijn welkom

Ik hoop dat je een degelijke auto ervoor hebt.

Alles wat je in de punt stopt, komt bijna 1:1 op je trekhaak en nu kan die Ifor dat wel hebben, maar je hebt een flinke auto nodig om die 100kg kogeldruk te kunnen handelen.

Let er dus op wat je erin stopt en hoe je dat doet.
Want het begint met een mestschep en een zadelstang maar vervolgens komt er een hoofdstel bij, een kannetje water, een deken, een emmer voer, een.... vul maar in.....
Ik heb me op wedstrijden wel verbaast over wat er allemaal uit die trailer kwam en zeker in combi met het trekkende voertuig had ik mijn bedenkingen bij de legaliteit van die combi.

Mijn tip: bezem en mestschep met goede beugels op het balkje maken voorin de punt en de rest in je auto.
Je wil ook niet dat je paard per abuis z'n tanden in je zadel zet. Zo'n hoesje beschermt daar niet echt tegen.

furyke

Re: Trailer inrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 22:29

Dat klopt idd en daar ben ik me bewust van. Naast een hooinet komt er verder geen eten in de trailer en ook alle andere spullen gaan gewoon in de auto.

Het gaat meer om kleine handige dingen.
Zoals een zadelsteun die je kunt gebruiken tijdens op- en afzadelen.

In mijn oude ifor 2 paards hadden we een klein kastje gemaakt, waar veel in kon maar geen zadel.
De nieuwe trailer is een stuk kleiner, dus de meeste spullen gaan nu tijdens de rit gewoon in de auto.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:34

Er heeft een keer een foto gestaan hier op bokt van iemand die gewoon een ondiepe metalen kast boven de wielkast had gemaakt aan de buitenkant. Van aluminium, zal qua gewicht niet al te gek veel zijn geweest denk ik. Daar zou je dan ook een draaibare zadelsteun in kunnen maken, en uiteraard een mestboy oid in stoppen. En op deze manier verander je de balans en de kogeldruk niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:38

furyke schreef:
Dat klopt idd en daar ben ik me bewust van. Naast een hooinet komt er verder geen eten in de trailer en ook alle andere spullen gaan gewoon in de auto.

Het gaat meer om kleine handige dingen.
Zoals een zadelsteun die je kunt gebruiken tijdens op- en afzadelen.

In mijn oude ifor 2 paards hadden we een klein kastje gemaakt, waar veel in kon maar geen zadel.
De nieuwe trailer is een stuk kleiner, dus de meeste spullen gaan nu tijdens de rit gewoon in de auto.

Dat klinkt verstandig.

Bij-de-weg: hoe goed zijn jouw kunststof scharnieren van het deurtje?
Als je wil knutselen aan je trailer, maak daar RVS scharnieren van. Beetje google op carrosserie en onderdelen brengt je een heel eind.
Met die RVS scharnieren kun je wel een zadelsteun aan je deur maken om je zadel op te leggen bij op- en afzadelen. Met kunststof scharnieren zou dat niet mijn tip zijn.