Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees schreef:Ik zou het niet aandurven. Heb ooit eens eigen mest op de weide gegooid en had daarna de hele zomer last van rode wormen besmetting. Was mest die een winter had gelegen. Misschien is het met 2 jaar oude mest wel te doen, maar toch.... ik doe het nooit weer.
Thami schreef:Goed gecomposteerde mest is echt goud voor de bodem, en ook veel beter voor het milieu dan aangekochte kunstmest.
het zou ook geen extra risico moeten geven op wormbesmetting, die zijn allang dood. Als je het in de herfst op de weide doet heb je nog de winter waarin de compost nog verder wordt opgenomen, voor de paarden er in het voorjaar weer op gaan.
Fjordruit schreef:Dees schreef:Ik zou het niet aandurven. Heb ooit eens eigen mest op de weide gegooid en had daarna de hele zomer last van rode wormen besmetting. Was mest die een winter had gelegen. Misschien is het met 2 jaar oude mest wel te doen, maar toch.... ik doe het nooit weer.
Ben er ook niet zo wild van om dit te doen, vooral dan omwille van de zure grond dat wij al zo snel hebben.
Vorige eigenaars reden hun mest gewoon uit wat misschien de reden is. Sinds vorig jaar begonnen met kalken.
Maar als ik de mest 2 jaar laat liggen was dit misschien niet zo erg.
Kan deze ook gewoon laten ophalen volgende x door onze boer.
Maar zou zonde zijn hier geld aan te besteden als dit ook anders zou kunnen . Hebben trouwens allemaal bos rond ons domein misschien is dat nog een optie om 1 malig deze mest kwijt te kunnen aangezien deze volledig gecomposteerd is .