Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
martinev schreef:Wij hebben een kipper-aanhangwagen gekocht. Ik vul hem in 2 weken met de mest van 5 paarden. Ik had de afgelopen jaren een vast adresje, een dagbesteding met een enorme moestuin en veel kassen. Zij hadden nu even een paar maanden genoeg, dus toen heb ik een advertentie op Marktplaats gezet: gratis mest en ook gratis gebracht in de regio. Elke keer als ik dat doe ontploft mijn inbox nog net niet. Ik kan nu ook weer maanden vooruit met 1 dag een advertentie op Marktplaats te laten staan. Vooral dat brengen doet het hem volgens mij. Je kan ook eens rondvragen bij volkstuinen in de buurt, al weet ik niet of dat concept in België ook bestaat eigenlijk.
Wij hebben wel alleen mest, geen stro, omdat de paarden altijd buiten staan op zand of op gras.
Maaike_Ma schreef:wij brengen het naar het gemeente inzamel punt daar mogen we het gratis bij het groene afval gooien
zenatjeuh schreef:Celebi schreef:Hebben jullie daar niet ook bedrijven waar je mestbakken kunt huren welke ze dus ook om de zoveel tijd komen legen? Kost misschien wel wat meer maar dan ben je het in ieder geval kwijt.
Nee dit hebben we hier helaas niet, al verschillende bedrijven gecontacteerd hiervoor.
zenatjeuh schreef:Hallo mede bokkers,
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Ik heb thuis (limburg,belgie) 3 paarden aan huis.
Momenteel voeren we elke week 1 aanhanger mest weg naar een andere manege tegen betaling.
Nu kan ik hier niet meer terecht omdat deze stoppen, weten jullie oplossingen waar ik met mijn mest kan blijven?
Lokale boeren willen het niet, opslaan aan huis geeft geurhinder aan buren dus dit kan ook niet.
Mestbanknummer krijgen we hier pas vanaf 8 paarden dus proffesioneel ophalen lukt ook niet.
Ik weet het nu dus even niet meer
Duhelo schreef:zenatjeuh schreef:Hallo mede bokkers,
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Ik heb thuis (limburg,belgie) 3 paarden aan huis.
Momenteel voeren we elke week 1 aanhanger mest weg naar een andere manege tegen betaling.
Nu kan ik hier niet meer terecht omdat deze stoppen, weten jullie oplossingen waar ik met mijn mest kan blijven?
Lokale boeren willen het niet, opslaan aan huis geeft geurhinder aan buren dus dit kan ook niet.
Mestbanknummer krijgen we hier pas vanaf 8 paarden dus proffesioneel ophalen lukt ook niet.
Ik weet het nu dus even niet meer
Je kan het wel particulier laten ophalen zonder mestbanknummer hoor.
Contacteer eens LanMeco, die doen ophalingen, geen idee of ze bij jou in de regio komen maar ze kunnen misschien wel doorverwijzen. Zij doen ook mestcontainers.
https://www.dbfourage.com/ophaling-mest
https://www.coenegrachts-substraat.be/index.php?lang=nl
DuoPenotti schreef:Heb je loonwerkers in de buurt al gevraagd?
Die weten vaak de adressen wel
Hannanasjuh schreef:Ja hier in de straat is het bij niemand volgens de regeltjes hoorbeetje tactisch opstellen onder wat bomen, verdelen over die 1m² compostbakken ed. Dan is het toch echt de vraag of het nog een mesthoop is of een composthoop
Paardenfan25 schreef:Hutcherson schreef:Ts woont in België
Ja, maar wellicht halen ze het net over grens op. Ik vind het ook een prettig meedenkend bedrijf