Welke muesli als aanvulling op balancer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jerry

Welke muesli als aanvulling op balancer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 20:04

Ik ben op zoek naar een aanvullende (sport?) muesli die mijn ruin van 10 wat extra energie kan geven. Ik voer hem al 6 jaar Vitalbix Daily Complete en de laatste 3 jaar vul ik dat aan met Active+ Muesli. Ben daar niet ontevreden over maar onze trainingen worden intensiever en hij loopt sinds een jaar 24/7 in de kudde waar hij flink wat energie besteed aan spelen. We komen soms nét wat te kort merk ik. Welke muesli geeft beheersbare energie en hoef je niet in enorme hoeveelheden te voeren? Hij krijgt (naast onbeperkt voordroog) van mij 1 x per dag zijn brokken dus zit er niet op te wachten om kilo's te moeten voeren.

Ben benieuwd naar jullie tips!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:26

Ik geef een sport muesli van Florian bij mijn balancer. Uit de active+ van vitalbix haalde die van mij niet voldoende energie.

_Jerry

Re: Welke muesli als aanvulling op balancer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 22:11

Ah ik ben dus niet de enige. Hoeveel voer je van die muesli? Ik lees vaak hoeveelheden van 250-300 gram per 100 kilo, dat vind ik nogal wat voor één verbeurt.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:23

Die hoeveelheden zijn met name om alle vitamine en mineralen te dekken. Als je minder geeft moet je aanvullen met een balancer.

Ik vind de sportmuesli van subli een fijne of de performance brok van pavo. Halve kilo per dag was bij mijn paard dan genoeg.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:27

_Jerry schreef:
Ah ik ben dus niet de enige. Hoeveel voer je van die muesli? Ik lees vaak hoeveelheden van 250-300 gram per 100 kilo, dat vind ik nogal wat voor één verbeurt.

SansaS schreef:
Die hoeveelheden zijn met name om alle vitamine en mineralen te dekken. Als je minder geeft moet je aanvullen met een balancer.

Ik vind de sportmuesli van subli een fijne of de performance brok van pavo. Halve kilo per dag was bij mijn paard dan genoeg.

Volgens mij hebben de muesli's (iig de support mixen) van Florian er al vitamine brok bij zitten waardoor de doseringen een stuk lager liggen.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:32

Je zou ook eens kunnen kijken naar equifyt. Die hebben verschillende soorten muesli met verschil in energie

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 23:55

Ik geef in combi met mijn balancer 200gr PowerFit van Florian

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 08:36

Naast de vitamine/mineralen brok gaf ik op de momenten dat ze net dat beetje extra nodig had de Pavo sportfit muesli.
Dat was dan bv met zware dressuur of spring/cross lessen of met wedstrijd.

Dan had ze net dat beetje extra, en hield het wat langer vol.
Conditie had ze wel voldoende want buitenritten van 15/18 km deed ze met gemak.

Qua hoeveelheid was dat tussen een derde tot halve voerschep. Vitamine brok een half bekertje

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:04

Een andere insteek, misschien een andere balancer?

Mijn pony's kwamen geen B proef door op Vitalbix.
Op andere (alle andere die ik geprobeerd heb) hadden ze veel meer uithoudingsvermogen en power.
Op Equilin doen ze het het best. Daar lopen ze tm het ZZ op, samengestelde meerdaagse wedstrijden, Mendurance wedstrijden van 30 kilometer, allemaal probleemloos.

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 09:40

Dennis, daar zat ik ook aan te denken. Ben helemaal niet ontevreden maar het kan geen kwaad om eens wat anders te proberen. Het is allemaal een beetje tam zegmaar. Ik ga me even verdiepen in de Equilin balancer.

Kiki1976, ik had mijn oog ook al laten vallen op de sportsfit. Die neem ik zeker mee in de overweging.

De Powerfit die Sandra noemt ga ik ook eens bekijken, die ken ik nog niet.

Dank allemaal voor de tips! Ervaringen met andere muesli's die de moeite zijn om te bekijken zijn welkom! De keuze is reuze zegmaar.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 10:10

Ik geef Gut & Gastro van Vitalstyle bij. Mijn pony vindt het zeer smakelijk.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:08

_Jerry schreef:
De Powerfit die Sandra noemt ga ik ook eens bekijken, die ken ik nog niet.

Ik combineer de powerfit met de VimiProtein balancer van Florian. Zij hebben een groot assortiment die heel mooi mixt en matcht. Op hun site geven ze wel een hogere voergift aan, maar van iedereen die ik ken die het voert geeft minder dan ze voorschrijven :j

Ik kom ook van de vitalbix en miste serieuze energie bij mijn beide pony’s

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 14:52

Ik heb vandaag een zak Pavo Sportsfit gehaald. De Daily Complete is nog niet op, t.z.t. zal ik ook een andere balancer kiezen. Ik heb zowel de ViMi-Protein, als de Equilin Balancer op mijn lijstje staan. Ik wacht nog even het ruwvoer rapport af, dan weet ik hoeveel eiwitten erin zitten. Dank allemaal voor de tips!