Piekosjj schreef:Een paard drinkt ongeveer 25-30 liter per dag, en je hebt een klein paard, dus als je een grote emmer op hangt, meestal 18 liter, kom je heel erg ver. Mijn paard drinkt sommige dagen erg veel op stal, dus als ik merk dat ze veel drinkt, hang ik er twee op. Nu heeft ze overdag een verwarmde waterbak buiten en merk ik dat ze 's nachts soms amper 10 liter water drinkt, omdat ze liever buiten het wat warmere water drinkt. Hoe veel ze drinken hangt ook af of ze droog hooi krijgen of wat vochtiger voordroog. Ik gebruik emmers met een platte achterkant, anders gaan ze heel erg vervormen en raar hangen. Een 65 liter speciekuip in de stal (gok ik?) neemt toch ook echt ontzettend veel ruimte in?
Jacky heeft echt een hele grote stal, hij is een b pony, als ik er nog een pony bij in zou zetten kunnen ze nog vrij lopen dus dat scheelt wel
maar ik had geen idee dat een paard die hoeveelheid dronk. Ik ga het proberen want dit werkt ook totaal niet. Ik weet niet hoelang hij zonder staat. Zijn hooi word standaard geweekt dus daar zit ook gewoon water/vocht in