Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kerstkransje schreef:Op dit moment een bezoekverbod bij kalverhouderijen
Dus een gewoon melkveebedrijf is nog open
juval schreef:kerstkransje schreef:Op dit moment een bezoekverbod bij kalverhouderijen
Dus een gewoon melkveebedrijf is nog open
nou, wij hebben op dit moment toch ook liever geen volk in de stal. Dus niet officieel op slot, maar wel heel voorzichtig.
De kalveren mogen niet weg op dit moment. Wel balen dat we toevallig net een geboortegolf hebben, dat wordt dus improviseren met de ruimte.
Ik hoop dat mkz niet verder uitbreid en dat het bij de 2 bedrijven blijft waar nu zieke dieren zijn gevonden. Het drama van de vorige keren ligt nog heel vers in het geheugen ook al is het 25 jaar geleden.
xYaartje schreef:Zou het dan nog veilig zijn om naar die stal (noem hem maar even stal 1 voor het gemak) te gaan of beter uit voorzorg voorlopig even niet gaan? Het koeien bedrijf zit echt precies op hetzelfde erf. Weet niet in hoeverre er import of export daar is. Kom er vooral voor een paard van een vriendin.
Ondanks dat de ziekte officieel gezien nog niet in Nederland is vast gesteld.
Op de stal van mijn 2 pony's hebben we namelijk ook nog 2 Geiten (en rond de lammeren tijd komen de schapen weer terug van hun logeer adres) en ik kom ook nog regelmatig bij een schapenboer om daar twee pony's te verzorgen.
Ik wil er zelf vanuit mijn eigen verantwoordelijkheid wel goed over nadenken wat nu het verstandigst is gezien stal 1 een stal is waar ik alleen kom als ik tijd heb en niet mijn hoofd prioriteit is.
Janine: Daar zit dus mijn zorg inderdaad. Dat het al overal kan zijn.
Hebben we blauwtong net achter de rug bij de schapen krijgen we dit.
Kookaburra schreef:Ik hoop ontzettend dat het, zowel in Nederland als in Duitsland, mee gaat vallen met besmettingen. Wel ontzettend fijn om te zien dat mensen al zo bewust nadenken over naar welke stal ze dan wel/niet gaan.