Hoe doen de mensen dat waarvan de benen van het paard zijn geschoren (dus de vetlokken weg zijn) en het paard vaak buiten staat? Droog je het altijd af als hij/zij uit de paddock/wei komt of doe je er verder niks aan? Mijn paard heeft soms last van mok, ik las net op bokt dat het soms sneller weg gaat als je de vetlokken wegknipt, is dat waar? Zal ik die vetlokken gewoon lekker laten zitten of toch weghalen? Mijn paard staat ongeveer van april tot oktober van 8 tot 5 in het land en in de winter zetten wij hem in de paddock (die dan vaak nat is) als we er zijn en soms loopt hij ook wel in een wat nattere bak, als we de vetlokken weghalen is het dus niet zo dat hij de hele dag in een natte wei/paddock staat waarin hij de bescherming van de vetlokken nodig heeft. Als zijn benen nat zijn probeer ik ze altijd met een handoek droog te maken, dit doe ik nu terwijl mn paard zijn vetlokken nog heeft, en ik zal het ook doen als ik zijn vetlokken eraf zou halen.
Wat doen jullie dus met de vetlokken? Zal ik ze weghalen of laten zitten? Misschien is het een optie om ze in de zomer weg te halen omdat zijn benen dan niet zo vaak onder de modder te komen zitten, en ze in de winter te laten zitten omdat zijn benen dan sneller vies worden en hij dan toch al overal heel behaard is waardoor die vetlokken er dan ook nog wel bij kunnen

en niet de kootholte in drupt. Omdat ze kort zijn (evenals de kootholtes) heeft hij bijna nooit meer last van mok. Toen de vetlokken lang waren had hij er vrij veel last van.
dat stond er wel grappig.
. Nee, ik laat ze liever zitten.