Vlas inkoop en afvoer omgeving Veluwe noord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chamion
Huisheks

Vlas inkoop en afvoer omgeving Veluwe noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 16:32

Hallo iedereen,

Ik ben mij even aan het oriënteren qua prijzen vlas inkoop en afvoer van vlas. Dit allemaal in de omgeving van Putten, Harderwijk, Ermelo. Dus Veluwe Noord. Bedrijven die landelijk leveren mogen ook genoemd worden :D

Voorlopig gaat het om 1 pony, welke bij normale weersomstandigheden 1 baal vlas per week verbruikt. Zomers zelfs maar een halve.

DubbelFun

Re: Vlas inkoop en afvoer omgeving Veluwe noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 17:31

Hoe groot is je mestbak, want als het maar 1 pony is dan zou je misschien met een 2e kliko ook al geholpen zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 20:48

Guliker in zwartebroek. Te vinden op marktplaats.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 09:49

Guliker inderdaad voor inkoop, of evt Souman Agro.
Afvoer zou ik een paar loonwerkers benaderen. Mijn loonwerker (in Harskamp, beetje uit de buurt misschien) heeft geen probleem met vlasmest ophalen. Dan is het wel handig als je gewoon een mestplaat hebt, zodat-ie maar 1x per jaar hoeft te komen.
Bij mij hoeft-ie dat niet trouwens, ik laat het door 'm uitrijden over mijn eigen wei. Dat is ook gewoon mogelijk als je paarden een beetje standaard 'schoon' zijn qua wormen.
Mest in een kliko gooien vinden de meeste gemeentes geen goed plan.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 18:14

Even uitgebreider;

Er is aangekondigd dat gehakseld stro en zaagsel boxen 50 euro duurder gaan worden per maand omdat de mestboer dit niet meer wilt ophalen uit de mestput. Voor die 50 euro komt er dan een container/bak op het terrein te staan. Op zicht een goede oplossing, maar omdat ik mijn pony toch het liefst op vlas heb staan en er toch een aparte container/bak komt wil ik even onderzoeken of die 50 euro per maand te doen is, of dat ik onderaan de streep minder kwijt ben als ik (eventueel 1/2 andere mensen) het zelf regelen.

De gewone stro boxen blijven dezelfde prijs houden, alleen vreet mijn pony stro, en ben ik bang voor verstoppingskoliek. Ze eet het zelfs vies op. Ook bij onbeperkt ruwvoer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 18:56

Ik denk dat je voor 600 euro niet zelf vlas kunt inkopen en kunt laten afvoeren.
Stel dat je 40 balen vlas met jaar nodig hebt, dan ben je al 350 euro kwijt met de huidige prijzen voor kleinverbruik (en dan reken ik dat je 1 pallet - 42 of 48 pakken - zelf kunt halen en opslaan, anders kost een pak nog meer)
En voor 250 euro een jaar lang vlasmest opslaan (waar?) en dan afvoeren gaat 'm ook niet worden denk ik...