Vergunning weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade_06

Vergunning weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-25 16:11

Ik had eens een vraagje.
Wij huren zelf een weide voor mijn 2 paarden. Vorig jaar stond er een vriendin van mij op de weide. Zij is nu weg dus vroeg mij af of ik een extra plaats mag/kan 'verhuren' aan derden. Het is een weide met loopstal en groter als 0,5ha.
Mag je zomaar een extra plekje aan iemand verhuren? Wij zouden dan volpension doen. Zodat wij al het eten voorzien en we elke dag het eten geven.
Is niet om winst op te maken, maar voornamelijk om een derde vriendje te hebben, zodat mijn merrie niet alleen staat als ik op buitenrit ben.
Heeft iemand hier ervaring mee?

hahahatsjoe

Re: Vergunning weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:17

Daar hoef je geen vergunning voor te hebben, maar ik zou het dan wel goed regelen met degene die op je land komt te staan door een klein contractje te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:18

Ik zou het vooral eerst eens overleggen met degene van wie jij huurt. Als ik een weide verhuur zou ik niet blij zijn als de huurder ineens gaat onderverhuren want dan begint de miserie wie waarvoor verantwoordelijk is. Paal stuk/draad stuk ‘jamaar het was….’
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-01-25 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:18

Als ik het goed begrijp wil je een weide die jezelf huurt nog weer onderverhuren? Dan zou je moeten kijken wat in je eigen huurcontract staat/wat jullie daar over hebben afgesproken. Maar het lijkt me logischer dat die persoon ook direct van de eigenaar huurt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:20

Bowo schreef:
Als ik het goed begrijp wil je een weide die jezelf huurt nog weer onderverhuren? Dan zou je moeten kijken wat in je eigen huurcontract staat/wat jullie daar over hebben afgesproken. Maar het lijkt me logischer dat die persoon ook direct van de eigenaar huurt.

Nou nee, dat is niet logisch. TS huurt de weide van iemand en ze heeft een pensionklant, meer is het niet. Ze heeft er eerder al een vriendin gehad, ook als pensionklant. Niet te moeilijk denken. Dat geldt ook voor overleg met de verhuurder van het land: in principe niet nodig, tenzij TS denkt dat het wel nodig is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:22

Heb je een huurcontract met de weide eigenaar?
Ik heb dit gehad en in dat contract stond dat onderverhuur niet mocht.

Op de weide waar ik geen contract had/niks op papier had staan heb ik ook eens een vriendin gehad en de kosten voor hooi en huur gedeeld onder aantal paarden en zo berekend wie hoeveel betaalde (zij had 1 pony, ik kwam dus iets duurder uit dan haar omdat ik er iets meer had).

Wat Ayasha zegt is ook wel een goede. Komt er ruzie of onenogheid als haar paard iets stuk maakt en zij er niet voor wil opdraaien, of als ze beweert dat het haar paard niet geweest kan zijn?

Ik heb destijds van vriendin haar paard een stamp gehad omdat die voernijd had. Ik kan je zeggen, ik was enorm boos toen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:27

Ik denk dat je dat het beste met de eigenaar van de weide kan overleggen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:29

onderverhuur.? Ik zou dit overleggen met de eigenaar.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:42

Onderverhuur mag normaal gesproken niet, tenzij in een contract met de verhuurder anders is bepaalt. Ik zou contact opnemen met de verhuurder. Ayasha maakt een goede opmerking.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 07-01-25 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:45

Waarom vraag je dit niet na bij de belastingdienst of de KvK?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 17:17

Omdat er 2 topics op verschillende plekken waren geopend en dit niet de bedoeling is heb ik de topics samengevoegd.

Noby24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:44

Altijd met de verhuurder bespreken en inderdaad wel iets op papier zetten. Gaat vaker mis met dingen, ook al zijn ze goed bevriend. Dat zou zonde zijn.