Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Een riek met een korfje en hele dunne gleuven tussen de tanden werkt veel beter.
Maar het fijnste vind ik uiteindelijk een mestboy en een flexibele hark. Hark je zo die kleine mestballen mee weg. Je moet er even handig in worden vooral.
En op de plek onder je hooi geen vlas gooien scheelt ook. Dat ruimt veel gemakkelijker op.
DuoPenotti schreef:Die ik plaatste breekt niet snel. Daar staat die ook om bekend.
Maar als je er echt in dikke hopen mee steekt weet ik niet wat er op den duur gebeurt.
Voor plasplekken gebruik we ook een gewone ouderwetse riek, dus die is er toch al.
Olympia96 schreef:Ik haal de drollen eruit met handschoenen en een emmer. Dat gaat veruit het snelste en is het meest netjes. Ook de minste verspilling van schoon vlas. En ik hoef niet zo te huffen op de plaatsen waar het aangestampt is. Ik haal alle keutels eruit.
Daarna pak ik deze hark en daarmee haal je vrij makkelijk het hooi uit het vlas: https://www.donargroen.nl/hooihark-kuns ... jJEALw_wcB
Hooi voer ik in netten, maar alsnog heb je dan hooi in de stal liggen. Maar minder dan los.