Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melzazu schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waar het binnenkort gaat vriezen?![]()
Ik zie vooralsnog geen vorst in de weersverwachting.
ellepel schreef:Nou bij stal,was de waterkraan buiten en de tuinslang dus al bevroren![]()
Was op een andere plek binnen nog wel water dus niks aan de hand,maar wij laten de slang leeglopen en dan binnen neer leggen.dan gaat het goed.
Tj stables,waarom mag dat ding niet binnen dan
Ibbel schreef:Melzazu schreef:Ben ik de enige die zich afvraagt waar het binnenkort gaat vriezen?![]()
Ik zie vooralsnog geen vorst in de weersverwachting.
Aan de plaatsnaam van TS te zien in België. Beetje richting Mons/Bergen, daar is het wat kouder dan hier.
TS: wij hebben thermokabel in de waterleiding. Niet in een slang, maar wel in kunststofleiding.
Als je de slang uitgerold laat liggen, zou het wel moeten werken. Je hebt dan in feite bovengrondse waterleiding met vorstbescherming. Dat werkt uitstekend, al jaren, bij ons. We gaan volgend jaar de kabel na 30 jaar vervangen, omdat de waterbakjes vervangen moeten worden, de kabel uiteraard van bakje tot bakje doorgelust is en na 30 jaar niet meer flexibel genoeg is om er weer onbeschadigd uit te halen en her te gebruiken.
TJ_Stables schreef:tamary schreef:Lege slang kan niet bevriezen, dus goed leeg laten lopen en eventueel oprollen en vorstvrij binnen leggen.
Slang is ca 50 m lang en hij mag niet meer binnen liggen.
Roodvos schreef:Beetje late reactie maar ik kom niet zo vaak op dit forumdeel. En misschien heb je (of iemand anders) er nog wat aan.
Ik heb vorig jaar de waterslang naar mijn stacaravan (lang verhaal) vorstvrij gehouden met warmtelint. Linkje zie hieronder.
Ik had ongeveer 24 meter slang.
Met een thermostaat, dus springt uit zichzelf aan en gaat ook weer uit als het warmer wordt. Je moet wel een stopcontact in de buurt hebben.
Ik heb eerst met isolatietape de warmtekabel vastgemaakt aan de slang.
Toen buisisolatie erom en helemaal omwikkeld met ducttape.
Resultaat zie je op de foto.
https://www.agrishop.nl/49-mtr-kerbl-wa ... kabel.html
[ Afbeelding ]
Roodvos schreef:Beetje late reactie maar ik kom niet zo vaak op dit forumdeel. En misschien heb je (of iemand anders) er nog wat aan.
Ik heb vorig jaar de waterslang naar mijn stacaravan (lang verhaal) vorstvrij gehouden met warmtelint. Linkje zie hieronder.
Ik had ongeveer 24 meter slang.
Met een thermostaat, dus springt uit zichzelf aan en gaat ook weer uit als het warmer wordt. Je moet wel een stopcontact in de buurt hebben.
Ik heb eerst met isolatietape de warmtekabel vastgemaakt aan de slang.
Toen buisisolatie erom en helemaal omwikkeld met ducttape.
Resultaat zie je op de foto.
https://www.agrishop.nl/49-mtr-kerbl-wa ... kabel.html
[ Afbeelding ]