Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamary schreef:Luis heeft cyclus van 10? dagen, dus 2 dagen veerust tegen de haren in spuiten, en dag 10 & 11 weer?
Er zal vast ergens een bijsluiter van luisshampoo te vinden zijn die een behandelschema heeft.
Probleem is dat wat geen bloedzuigt geen tectonick en aanverwante middelen opneemt, maar wel spul als veerust of in contact komt met diatomeeenaarde en daarvan kapot gaat. Pour ons werken enkel voor bloedzuigende huidparasieten helaas, rest moet in 2 (of meer) stappen via doden volwassen beestjes en dan nieuwe voordat ze eitjes kunnen maken.
Roodvos schreef:Je hebt er nu even niets aan.
Maar nadat destijds mijn oude ruin 2 jaar op rij met luizen van de zomerweide kwam ben ik die preventief met veerust gaan behandelen.
N.a.v. een tip hier op Bokt. Ik spoot 1x in de week in de manenkam, voorpluk(je) en staartwortel.
Daar zitten de luizen het liefst.
Nooit weer last gehad.
germie schreef:Helaas hebben de oude bejaarde merrie op stal en mijn paard luizen (de jonge ruin niet). De oude merrie is al 30, goed ingevallen en niet meer dik te krijgen, maar nog echt goed te pas en nog een enorme heks als het gaat om eten en haar zin doordrammen. Oftewel, nog lang niet op. Maar wel minder weerstand (en daarom wederom luizen, het komt steeds bij haar vandaan).
JFogerty schreef:germie schreef:Helaas hebben de oude bejaarde merrie op stal en mijn paard luizen (de jonge ruin niet). De oude merrie is al 30, goed ingevallen en niet meer dik te krijgen, maar nog echt goed te pas en nog een enorme heks als het gaat om eten en haar zin doordrammen. Oftewel, nog lang niet op. Maar wel minder weerstand (en daarom wederom luizen, het komt steeds bij haar vandaan).
Omdat het oude dier nog steeds wil eten betekent het dat ze nog gezond is?
Lees deze alinea nog eens na TS,
JFogerty schreef:germie schreef:Helaas hebben de oude bejaarde merrie op stal en mijn paard luizen (de jonge ruin niet). De oude merrie is al 30, goed ingevallen en niet meer dik te krijgen, maar nog echt goed te pas en nog een enorme heks als het gaat om eten en haar zin doordrammen. Oftewel, nog lang niet op. Maar wel minder weerstand (en daarom wederom luizen, het komt steeds bij haar vandaan).
Omdat het oude dier nog steeds wil eten betekent het dat ze nog gezond is?
Lees deze alinea nog eens na TS,
Monique1963 schreef:Ik vind persoonlijk diatomeeaarde erg lastig. Het blijft gewoon niet zitten. Ik heb een grote zak van 20 kilo ooit besteld en op de ruggengraat gaat nog wel, manen gaat ook nog een beetje, maar sokken is een drama het valt er gewoon weer uit. Dus ik lees graag mee om te zien hoe jij het gebruikt.