Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spottedponie schreef:Volgende week verhuizen er 2 merries naar mij. Deze staan nu nog bij de eigenaar van de paarden, met veulen aan de voet.
De veulens zijn er al verschillende keren af gehaald, maar door gebrek aan stallen is het daadwerkelijk afspenen nog niet gebeurd, voorkeur gaat namelijk uit dat de merries en veulens elkaar niet kunnen horen / zien bij afspenen, wat ook de reden is dat ze merries naar mij komen.
Maar hoe gaan we dit aanpakken…
eigenaar had bedacht om merrie met veulen te laden, even samen bij mij op stal, andere merrie met veulen ophalen, en bij mij de veulens op te laden en terug te brengen.
Ik zie dit persoonlijk niet zo zitten, 2 veulens in m’n trailer die waarschijnlijk toch wel wat paniekerig zullen zijn zonder moeders.
Veiligste optie lijkt mij veulens thuis op stal, beide merries laden en weg.
Eigenaar verwacht dat merries niet samen op trailer kunnen, zit een dominante dame bij…
Ik hoop dat ik het beetje duidelijk heb verwoord, iemand tips of andere ideeen?
spottedponie schreef:Ik ga dit weekend weer wat oefenen met de trailer, 1 van de merries geeft er niet veel om dat ze van haar veulen gehaald wordt, die hinnikt nog niet eens terug. Andere merrie vindt het wat lastiger…
Bedankt alvast voor de tips tot zover!