Slowfeeder gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floortjeReinJarig

Slowfeeder gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 21:24

Hi Bokkers,

Ik ben opzoek naar een goede slowfeeder. Ik wil GEEN hooinet omdat mijn paard ijzers heeft, en soms ook op twee benen in stal staat, vind ik dus veelste gevaarlijk. Ik heb hele mooie slowfeeders met ijzeren rek gezien op internet, maar helaas sta ik op een stal waar niet alles kan/mag. Ik mag geen slowfeeder op de grond hebben staan omdat dat hinderd met mesten en ook mag ik geen gaten in de staldeur boren. Dus nu ben ik opzoek naar een slowfeeder die vast gemaakt kan worden aan de tralies. Waar minimaal 5kg hooi in kan (veel meer is niet nodig want hij krijg 5x per dag) en hij moet uiteraard heel veilig zijn. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden?

tamary

Re: Slowfeeder gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 21:31

Als hij 5x/dag gevoerd wordt, dan doet de stal dat dus, die zullen niet zo blij zijn met het extra werk dat zo'n ding vullen geeft. Dan zou je er dus 5 moeten hebben en gevuld klaar hebben staan. En liefst kiep over de deur optie ipv deur open en iets moeten vastklikken, oude weghalen, etc.
Hooispeelbal optie? Kan los in de stal, dus niks boren al is het wel handig dat de oude er uit gehaald word. Kan ook lusje aan en aan de tralies. Wel : gaat dacht ik 3 kg (pluk los er bij dan) in en kans/garantie op herrie.

floortjeReinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-24 21:47

Hij heeft al een hooispeelbal maar kan maar 0,5 kg in als ik flink prop. Ze vinden het geen probleem om een slowfeeder te vullen gelukkig! Dus dat is het probleem niet

floortjeReinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 10:57

Heeft iemand ervaring met de HayPlay slowfeeder bag medium en dan specifiek voor ground feeding? Qua veiligheid in stal?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:02

https://www.ej.nl/hooikussen-qhp_donker ... RUQAvD_BwE
Deze? als je er meerdere koopt kan je ze ev zelf voorvullen, zodat ze enkel een kussen moeten over de deur gooien (en ev de voorgaande eruit halen.)

Bj 5 voederbeurten per dag vraag ik me af of een slowfeeder wel echt nodig is (en 5*5 kilo = 25 kilo per dag?)
Dan zou ik eerder opteren voor twee van die kussens, die voor te vullen en dat ze bij de laatste voerbeurt een kussen erover gooien zodat ze snachts langer met het hooi doen. En overdag gewoon los voeren.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:12

floortjeRein schreef:
Heeft iemand ervaring met de HayPlay slowfeeder bag medium en dan specifiek voor ground feeding? Qua veiligheid in stal?

Ik heb deze, alleen niet vrij liggend maar in een ruime bak, gezien mijn paarden een inloopstal hebben.

floortjeReinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 11:31

Duhelo schreef:
https://www.ej.nl/hooikussen-qhp_donker ... RUQAvD_BwE
Deze? als je er meerdere koopt kan je ze ev zelf voorvullen, zodat ze enkel een kussen moeten over de deur gooien (en ev de voorgaande eruit halen.)

Bj 5 voederbeurten per dag vraag ik me af of een slowfeeder wel echt nodig is (en 5*5 kilo = 25 kilo per dag?)
Dan zou ik eerder opteren voor twee van die kussens, die voor te vullen en dat ze bij de laatste voerbeurt een kussen erover gooien zodat ze snachts langer met het hooi doen. En overdag gewoon los voeren.

Snap ik! De slowfeeder is nu vooral nodig omdat mijn paardje op boxrust moet vanwege blessure. Dus dan kan die langer over zijn eten doen dus verveeld hij zich minder, en zo loopt hij zijn eten minder door de stal. En omdat ze 5 keer krijgen, krijgen ze ook 5 keer niet heel erg veel en hij is een hele snelle eter. Dus meestal met 30-45 minuten heeft hij het wel op! Vandaar dat ik voor de periode in ieder geval een slowfeeder wil. De avond maaltijd is altijd wel groter natuurlijk omdat ze de nacht doormoeten, voor dan is een slowfeeder altijd fijn

floortjeReinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 11:31

Princesj schreef:
floortjeRein schreef:

Ik heb deze, alleen niet vrij liggend maar in een ruime bak, gezien mijn paarden een inloopstal hebben.

Zou je zeggen dat als die vrij in de stal zou liggen, die veilig zou zijn voor een paard met ijzers?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 11:35

Ik had zon hooibal. Gewoon met een strokoordje aan de stallen vastgemaakt.

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:11

die hooizak en kussens kan je wel gewoon vastmaken aan de tralies. Hij moet al héél hard mikken om met zijn ijzer preciés in zo een gat terecht te komen én vast te blijven haken lijkt me.
(afhankelijk van de blessure kan je ev opteren om de ijzers eraf te halen tijdens de boxrust?).

floortjeReinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 12:12

Heb het er inderdaad over gehad de ijzers er gewoon af te halen tijdens de boxrust maar das geen optie :(