Stalling Drenthe omgeving Borger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

schaapie18

Stalling Drenthe omgeving Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 14:07

Wij zijn aan het kijken naar mogelijkheden om een paddock paradise te starten in de omgeving van Borger. Nu heb ik zelf een pensionstal op de Veluwe en hier is erg veel vraag naar “goede” pensionstalling. In Drenthe heb ik geen idee wat de wensen zijn en wat mensen bereid zijn te betalen.

Hieronder een situatieschets:
Bij start pensionstal: overdag buiten op grote zandpaddock met beperkte weidegang. Onbeperkt Duits kruidenhooi (onverpakt) grote buitenbak en loswerk/longeerbakje. Bos letterlijk naast de deur. Nacht op stal. Stallen worden gemest, 1 mestbeurt voor paddock/wei per week.

Toekomst: 24/7 buiten op zandtrack met grote schuilstal met luifel. Hoge wolfwerende buitenomheining. Faciliteiten blijven hetzelfde. 1-2 mestbeurten per week.

Het zal gaan om een kleinschalige stal (denk aan maximaal 8 pensionklanten) waar hopelijk op termijn ook een boeren minicamping wordt gerealiseerd.

Is hier vraag naar en wat ben je bereid om hiervoor te betalen?

carika

Re: Stalling Drenthe omgeving Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 14:30

Volgens mij zijn de meeste plekken in de buurt altijd vol.
Dus ik verwacht dat er wel vraag naar is maar het zit hem denk ik in de details. Hoe dicht bij het bos, moet je langs en weg? Is de bak verlicht?
De plekken met echt goede aansluiting aan buitenrij gebied zijn altijd wel gewild.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 09:06

carika schreef:
Volgens mij zijn de meeste plekken in de buurt altijd vol.
Dus ik verwacht dat er wel vraag naar is maar het zit hem denk ik in de details. Hoe dicht bij het bos, moet je langs en weg? Is de bak verlicht?
De plekken met echt goede aansluiting aan buitenrij gebied zijn altijd wel gewild.

Bos zit letterlijk om de hoek. Klein stukje langs de weg, maar daar rijdt zo goed als geen verkeer. Bak is uiteraard verlicht.

Hoeveel denk je dat mensen daarvoor willen betalen? Prijzen hier op de Veluwe liggen best hoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:27

Hier een drenthenaar :D
Voor zo'n Stalling zou ik maximaal 300 willen betalen voor een paard, minder voor een pony. Wat je gaat aanbieden klinkt goed maar zou voor mij echt interessant worden wanneer je ook evt 2 groepjes zou maken(dus niet per se in een grote kudde), krachtvoer zou voeren, een keer een deken zou willen wisselen, de paarden buiten kunnen schuilen en je ruime openingstijden zou hebben. Ook zelf kiezen wat voor stalbedekking zou ik een plus vinden.
Succes! Mooie plannen!

Edit en een droge paddock en bak

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:37

Prijzen heb ik geen gevoel bij. Wellicht kun je Alfi2010 eens vragen hier op bokt, die hebben of hadden een paddock paradise in Amen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:38

Wolven zijn nog wel een probleem mbt 24/7 buiten naast een bos in Drenthe..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:46

Vraag zal er wel zijn, want als ik het goed begrijp gaat een grote stalling in de buurt mogelijk stoppen. Maar dat zijn wel mensen die hun paarden altijd in de nacht op stal hebben. Ik weet niet of die ook naar een PP situatie over willen.

Wij staan zelf op een PP in Papenvoort. Ik zou nergens anders willen staan.
Modder onder controle krijgen blijft de grootste uitdaging, maar wij hebben het ontzettend getroffen met de eigenaren die zich daar 100% voor inzetten om dat goed te krijgen.

Mocht je meer willen weten of eens willen kijken ben je welkom om contact op te nemen:
https://www.facebook.com/share/1KkAADVe ... tid=LQQJ4d

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:13

Wildgirl schreef:
Hier een drenthenaar :D
Voor zo'n Stalling zou ik maximaal 300 willen betalen voor een paard, minder voor een pony. Wat je gaat aanbieden klinkt goed maar zou voor mij echt interessant worden wanneer je ook evt 2 groepjes zou maken(dus niet per se in een grote kudde), krachtvoer zou voeren, een keer een deken zou willen wisselen, de paarden buiten kunnen schuilen en je ruime openingstijden zou hebben. Ook zelf kiezen wat voor stalbedekking zou ik een plus vinden.
Succes! Mooie plannen!

Edit en een droge paddock en bak

2 groepjes gaat niet lukken ivm de beschikbare ruimte. Maar een groepje van 8-9 paarden schaar ik nog onder een kleine kudde :P
Uiteraard komt er voldoende schuil gelegenheid. En zal er zelf altijd zijn dus dekens wisselen is dan geen probleem. Heb nu alles prima voor elkaar, maar kan niet verder uitbreiden. Die mogelijkheid ligt elders wel. Voor ons de grote vraag of wij deze stap willen maken

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:14

paddraigh schreef:
Wolven zijn nog wel een probleem mbt 24/7 buiten naast een bos in Drenthe..

Ik vraag mij daarom af of mensen liever 24/7 buiten hebben. Of overdag op de track/paddock paradise en dan in de nacht op stal

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 12:14

Slmt9 schreef:
Vraag zal er wel zijn, want als ik het goed begrijp gaat een grote stalling in de buurt mogelijk stoppen. Maar dat zijn wel mensen die hun paarden altijd in de nacht op stal hebben. Ik weet niet of die ook naar een PP situatie over willen.

Wij staan zelf op een PP in Papenvoort. Ik zou nergens anders willen staan.
Modder onder controle krijgen blijft de grootste uitdaging, maar wij hebben het ontzettend getroffen met de eigenaren die zich daar 100% voor inzetten om dat goed te krijgen.

Mocht je meer willen weten of eens willen kijken ben je welkom om contact op te nemen:
https://www.facebook.com/share/1KkAADVe ... tid=LQQJ4d

Ziet er mooi uit! Hoeveel paarden staan hier?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:57

Er staan nu 10 paarden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:19

Ik sta nu in Noord-Drenthe, geen plannen om te verhuizen. Maar ik zou met de wolf geen stal meer kiezen waar ze 24/7 buiten staat. Ruime tijden naar buiten wel, dus in de winter van licht-donker en in de zomer natuurlijk langer.

En staan ze dan overdag alleen in een grote paddock (met eventueel dus wat weidegang), of zit daar ook een track aan vast? Jaarrond grotendeels in een paddock zou mijn voorkeur niet hebben, een PP met een goede, droge!! track vind ik een stuk interessanter.

germieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:27

In de zomer op de wei, dus gras tussen de kiezen zou absoluut mijn voorkeur hebben.