30.000 m2 grond wat mee te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:45

Begint een beetje onduidelijk verhaal te worden nu.
Maar weer ontopic, ik weet niet of je ouders het nu wel of niet willen kopen maar 3 hectare, is dat de totale grondoppervlakte? Als dat zo is moet je alle bebouwing (dus borderij, stallen, eventuele schuur o.i.d.) er nog eens vanaf trekken, wat je dan over hebt is wat je aan land hebt.
Ik denk dat je met een goed formaat bak, longeercirckel, een paddock en genoeg weide om om te kunnen weiden al al je land kwijt bent hoor. Tenminste, als het gaat om 6 paardjes, daar had je het toch over? Ik heb zelf 2 paarden en 4 kleine pony's staan en heb totaal 1 hectare tot mijn beschikking, het grootste gedeelte van het jaar staan ze bij mij op de paddock omdat ik gewoonweg veel te kort land heb.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:07

Nou ik zoek nog een stalletje in Heemskerk maar misschien is akersloot ook te doen. Dus dan houd ik mij aanbevolen als je het wilt verhuren

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:39

Als je zelf vier tot zes paarden wil houden heb je die 3 hectares nodig voor weidegang en hooi-opbrengst alleen voor je eigen paarden.
Met ecologische beweidings- en weidebeheersmethodes kun je misschien voor 2 paarden meer eraf halen, maar dat alleen als bodem en weer meezitten.

Wil je derden toelaten of inrichtingen gaan exploiteren, dan krijg je ogenblikkelijk te maken met bestemmingsplannen, bouwvergunning, hinderwetvergunningen etc, om van verregaande verantwoordelijkheden maar te zwijgen; dan ben je heel snel mensen aan het managen en niet met paarden bezig.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:47

Heb je er weleens rekening mee gehouden dat het als scholier onmogelijk is in je eentje een pension/prive stal te runnen? Als ik het goed begrijp hebben jouw ouders geen ervaring met paarden, en als ik jou eerdere topics lees kan jij ook nog erg veel leren (no offence). En daarbij kosten het bouwen van stallen, een bak, een stapmolen etc etc. gigantisch veel geld!