Oudoorcamera wel stroom geen wifi, ervaringen Eufy gezocht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chubster

Oudoorcamera wel stroom geen wifi, ervaringen Eufy gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 10:58

Er zijn al veel topics over outdoorcamera’s,
Maar ik zou wat meer gebruikerservaringen over de eufy camera’s willen,
Zoals gezegd, zoek ik een buitencamera met name om mijn paarden live
te bekijken als ze in de rijbak en/of weiland staan.(via een app op mijn ipad)
Opnemen is niet belangrijk, wel graag inzoomen,
De afstand om te bekijken zou meer dan 50 meter moeten zijn, dat zicht nog goed is.
Er is wel stroom maar geen wifi op de plek waar de camera komt te hangen.

Ook zoek ik een zeer gebruikersvriendelijke camera en makkelijk te installeren :))

Graag ervaringen met voor en eventueel nadelen.

Duhelo

Re: Oudoorcamera wel stroom geen wifi, ervaringen Eufy gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:10

ik heb een eufy deurbel maar ben daar niet helemaal tevreden over, wel goed beeld maar veel achterstand.

Ik hbe op stal de Tapo camera's, Heb een TP link router waar een 4 G sim kaartje in gaat, en die maakt wifi, de camera's zijn daarop aangesloten (drie stuks). Besteld via Coolblue.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Luit74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:23

De Eufy camers's werken goed bij mij. Ik gebruik de camera's met een ingebouwd zonnepaneel (EufyCam 3) en kan ze tot ongeveer 80 meter afstand (vrij zicht) tot het basisstation plaatsen. Het basisstation maakt draadloos verbinding met de camera via een eigen netwerk.
Je zit ook niet aan een abonnement vast zoals bij anderen. Daarom ben ik ook afgestapt van Ring.
Maar bij 4x inzoomen wordt het Eufy beeld wel korrelig, zeker bij minder licht.
De Homebase heeft geen eigen wifi, daarvoor moet je hem op een wifi router moeten aansluiten.
De accu van een camera met zonnepaneel hoef je 's zomers niet bij te laden, maar in de winter wel (2 tot 3x afhankelijk van het aantal bewegingen die de camera registreert).
Ik gebruik nu een HomeBase 3 basisstation met 7 camera's en een video deurbel. Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 23:47

Ik heb Eufy camera’s in en om mijn huis hangen en kan daarmee goed mijn huisdieren in de gaten houden als ik er niet ben. Zonnepaneeltje zorgt ervoor dat ik niet op hoef te laden, dat regelt zichzelf.

Ik denk alleen niet dat ze heel best werken om te kijken naar iets op 50m afstand.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 01:26

Duhelo schreef:
ik heb een eufy deurbel maar ben daar niet helemaal tevreden over, wel goed beeld maar veel achterstand.

Ik hbe op stal de Tapo camera's, Heb een TP link router waar een 4 G sim kaartje in gaat, en die maakt wifi, de camera's zijn daarop aangesloten (drie stuks). Besteld via Coolblue.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hoeveel mb ben jij kwijt per maand?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:23

just_kiki schreef:
Duhelo schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hoeveel mb ben jij kwijt per maand?

Ik heb een abo van 10 GB maar er nog nooit over gezeten, dus eerlijk gezegd geen idee :+

Opnames doen ze wel op een lokale SD kaart, dus enkel data als ik via de telefoon kijk of opneem.

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:37

Luit74 schreef:
De Eufy camers's werken goed bij mij. Ik gebruik de camera's met een ingebouwd zonnepaneel (EufyCam 3) en kan ze tot ongeveer 80 meter afstand (vrij zicht) tot het basisstation plaatsen. Het basisstation maakt draadloos verbinding met de camera via een eigen netwerk.
Je zit ook niet aan een abonnement vast zoals bij anderen. Daarom ben ik ook afgestapt van Ring.
Maar bij 4x inzoomen wordt het Eufy beeld wel korrelig, zeker bij minder licht.
De Homebase heeft geen eigen wifi, daarvoor moet je hem op een wifi router moeten aansluiten.
De accu van een camera met zonnepaneel hoef je 's zomers niet bij te laden, maar in de winter wel (2 tot 3x afhankelijk van het aantal bewegingen die de camera registreert).
Ik gebruik nu een HomeBase 3 basisstation met 7 camera's en een video deurbel. Hopelijk heb je iets aan deze informatie. Mocht je nog vragen hebben, laat het maar weten.

Dank voor je antwoord, ik ga maar 1 camera gebruiken, in principe alleen om de rijbak re overzien en als hij verder kan zien zou dat fijn zijn, alleen ik neem dus geen homebase, ik zou dan met een simkaart werken, maar nu heeft mijn provider wifi pods voorgesteld om te kijken of ik op plek waar camera moet komen toch wifi kan ontvangen?
Wat ik mij afvraag bij de eufy camera, hoe het zit met de ai tracking, dus dat hij dan niet de hele tijd de paarden gaat volgen zeg maaar, ook wil ik weten of dat zg alarm wat erop zit uitgezet kan worden, lijkt me niet handig in de buurt vd paarden :(

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:39

manic schreef:
Ik heb Eufy camera’s in en om mijn huis hangen en kan daarmee goed mijn huisdieren in de gaten houden als ik er niet ben. Zonnepaneeltje zorgt ervoor dat ik niet op hoef te laden, dat regelt zichzelf.

Ik denk alleen niet dat ze heel best werken om te kijken naar iets op 50m afstand.

Maar verder ben je wel tevreden qua beeld en evt. Inzoomen?
Welk type heb jij?

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 10:40

Spoiler:
Duhelo schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Beeld is zeker scherp

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:17

Ik heb mij laatst ook verdiept en kwam uit op de eufy 4g s330, daar kan een sim in, is met een zonnepaneel. Ik heb het alleen dus nog niet uitgeprobeerd.

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 11:39

Wesseltje schreef:
Ik heb mij laatst ook verdiept en kwam uit op de eufy 4g s330, daar kan een sim in, is met een zonnepaneel. Ik heb het alleen dus nog niet uitgeprobeerd.

Precies die ben ik ook in geïnteresseerd, maar nu eerst ff afwachten of ik toch wifi kan krijgen op die plek.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:47

Horse Watch

chubster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 14:52

Perryx schreef:
Horse Watch

En welke van hun want ik zie maar 1 type outdoor camera, en die gaat op 4 G
Zie geen wifi camera’s

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:58

Duhelo schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is zo’n combinatie makkelijk aan te sluiten en te bedienen als je stopcontacten op de juiste plaatsen hebt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:01

Miran schreef:
Duhelo schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Is zo’n combinatie makkelijk aan te sluiten en te bedienen als je stopcontacten op de juiste plaatsen hebt?

ja hoor, de instellingen van de wifi router waren even zoeken maar met een telefoon met internet ging dat vrij vlot. Eenmaal je de wifi hebt is het gewoon een kwestie van het appje te installeren, camera uit de lijst te kiezen, die maakt zelf verbinding, wifi netwerk selecteren et voila.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:15

Dat klinkt wel zo dat ik dat kan, dank je!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:27

Ik heb bij het instellen van de wifi router even mijn vriendin moeten inroepen (zij doet IT op haar bedrijf, dus ipv zelf te gaan zoeken heeft zij het snel gefikst voor me. ) Moest je vastlopen ermee stuur me gerust een pb, dan vraag ik haar even hoe ze het precies gedaan had :).

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 04:04

Ik heb sindskort de Eufy S330 op zonnepaneel.
Na ruim 3 weken gebruik hangt de camera nu even aan de usb lader wegens te weinig zon. Met nog 47% batterij had ie het waarschijnlijk makkelijk nog een week weten vol te houden maar ikzelf vind dat niet fijn.

Fijne camera, hangt bij mij strategisch onder het afdak van de stal zodat ik met 1 camera de ingang, bak, track, weide en stal in de gaten kan houden. Camera gaat standaard terug naar een (ingesteld) punt waardoor beweging van de paarden niet constant opgepikt wordt.
De intensiteit + bewegingsgebied kun je aanpassen. Camera merkt snel beweging of mens (afhankelijk van jouw voorkeur) op en volgt goed.
Beeld is goed, ook in de nachten.
Alarmen en flatlight heb ik uitgezet.
Ook geluiden worden duidelijk hoorbaar opgenomen en voor de leuk kun je je paarden ook even toespreken :D

Ik heb een goedkoop Lebara abonnementje genomen. Afhankelijk van hoeveel en hoelang je kijkt kan ik ruimschoots uit de voeten met 3GB.

Luit74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:17

chubster schreef:
manic schreef:

Welk type heb jij?

Ik ben wel tevreden over de kwaliteit van mijn EufyCam 3 camera’s. Bij het inzoomen (software matig) verlies je kwaliteit, zeker bij weinig zonlicht. Voor de Eufycam 3 camera is wel een homebase nodig.

Maar misschien is een Eufy 4G LTE Cam S330 iets voor je. In dit type kun je gewoon een sim kaartje met bijbehorend abonnement in doen. Er is dan geen homebase nodig.
Ik heb dit type niet dus weet niet wat de ervaringen zijn.

Bij Eufy, is bij mijn weten, AI alleen voor het herkennen van personen/gezichten. Daarnaast herkent hij ‘huisdieren’. Welk huisdier het is herkent hij weer niet.

Luit74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:19

EufyCam 3:
Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:52

Voor de mensen met zonnepaneel.
Hangt deze ook echt in de zon, als die schijnt dan :P

Ik zou een camera op het noorden willen, zonder direct zonlicht dus

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:33

DuoPenotti schreef:
Voor de mensen met zonnepaneel.
Hangt deze ook echt in de zon, als die schijnt dan :P

Ik zou een camera op het noorden willen, zonder direct zonlicht dus

Ja, het paneel is bij mij gericht op het zuiden. Doet momenteel niet veel maar je kunt het batterij percentage op de app in de smiezen houden.
Volledig opladen duurt wel een flink aantal uur.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:42

Luit74 schreef:
chubster schreef:
Welk type heb jij?

Ik ben wel tevreden over de kwaliteit van mijn EufyCam 3 camera’s. Bij het inzoomen (software matig) verlies je kwaliteit, zeker bij weinig zonlicht. Voor de Eufycam 3 camera is wel een homebase nodig.

Maar misschien is een Eufy 4G LTE Cam S330 iets voor je. In dit type kun je gewoon een sim kaartje met bijbehorend abonnement in doen. Er is dan geen homebase nodig.
Ik heb dit type niet dus weet niet wat de ervaringen zijn.

Bij Eufy, is bij mijn weten, AI alleen voor het herkennen van personen/gezichten. Daarnaast herkent hij ‘huisdieren’. Welk huisdier het is herkent hij weer niet.

Die van mij zijn oudere versies en meer huis gericht en misschien daardoor ook wat minder qua kwaliteit. Ik ben er verder wel tevreden over. Ik kan ermee zien wat ik wil zien en ze zijn verder goed stabiel.

Mijn zonnepaneeltje hangt op het westen en daar trekt deze camera het prima mee. Heb hem vorige winter niet op hoeven te laden en dat was toch ook echt een slechte winter. Hij is nu 98% vol. Maar dat is dus wel een oudere versie. Ik kan me voorstellen dat die nieuwere sim versie meer stroom verbruikt.

Overigens is die her en der wel goed in de aanbieding op het moment voor black Friday.