Die van ons is echt aan vervanging toe. Ik twijfel alleen wat handig is: een kist die ook als opstapje gebruikt kan worden (lijkt me handig, zeker bij ons grote paard. Daar pak ik nu een krukje voor). Of toch gewoon voor een tas gaan?
Wat hebben jullie? En waarom?
Bruno15
Geplaatst: 22-10-24 20:30
Trekmandje van de AH Kan je ook prima op staan, hoor.
senna21
Geplaatst: 22-10-24 20:31
Dan moet je steeds al je poetsspullen meezeulen. Dat lijkt mij niks. Gewoon een gereedschapskistje is een stuk gemakkelijker, plus een los opstapje.
Ik heb een poetskist en krukje in 1. Inmiddels een jaar of 8. Echt stevig ding en ideaal met mijn grote merrie. Als ze in de zomer erg vies is poets ik staand op mijn kist zodat alle zand en stof niet in mijn gezicht komt en ook met vlechten is het ideaal.
Heb heel vaak alles in een emmer gehad. Toen weer in een poetskist en later weer in een emmer.
Het makkelijkste vind ik poetsen en dan ernaast een rek of kast waar alles gesorteerd op ligt, zodat je ook iets voor de manen kan pakken of bijv even snel een elastiekje. Dat heb ik nu in een aparte kast.
De laatste jaren heb ik een voerbak met beugels. We voerden daar eerst in en deze ging hoekje af, maar nog prima bruikbaar. Ik hang hem op en kan makkelijk alles zo pakken zonder te bukken.
Heb een gewoon opstapje in de stal liggen, maar eerlijk gebruik ik die vaker om op te gaan zitten bij de shetjes dan dat ik erop ga staan bij de quarters die niet zo groot zijn.
Ik heb zo'n gereedschapskist 10tje bij de bouwmarkt. Mijne heeft 3 vakken. En langs de hengsels "gaten" waar je dan hoevenkrabber e.d. in kan steken. Ik vind 't een ideaal ding!
L_iek
Geplaatst: 23-10-24 07:52
c_alsemgeest schreef:
Ik heb al 15 jaar dezelfde poetstas van eskadron. Dat ding is niet stuk te krijgen
Hier ook, ideaal.
ellepel
Geplaatst: 23-10-24 09:01
Ik heb een al twintig jaar denk ik Deze
Maar echt ik gebruik eigenlijk altijd maar twee borstels en die liggen gewoon los op de plank in de kast. Dus ergens denk ik nu ook wel eens dat zo’n poetskist overbodig is.
Hier een poetstas van Eskadron. Heel erg blij mee! Heb hem al bijna 3 jaar en is nog nergens kapot. Voordeel van tas ten opzichte van kist is dat je een tas ergens makkelijker tussen kan proppen. Een kist is dan gelijk zo lomp
ElCamino
Geplaatst: 23-10-24 09:06
ik heb gewoon een emmer...... met de dagelijkse sh*t erin. Wanneer het vliegenseizoen wordt gaat de vliegenspray erbij....na de zomer erweer uit. Wanneer ik ga vlechten gaan de elastiekjes erbij..... daarna eruit etc etc. Emmer staat gewoon achterin de auto, of in de kast
Ik heb deze, groot genoeg en nog steeds heel. Die waar je op kan staan liken me ook erg stevig, maar als je erop staat kun je weer niet bij je spullen
Celebi
Geplaatst: 23-10-24 11:27
Ik heb die blauwe hierboven ook. Ideaal groot ding als je veel spullen hebt. Ik deed er vaak ook mijn hoefschoenen in toen ik die nog gebruikte. Ideaal om even op te zitten als ik mijn bakje voer aan pony geef of als ik aan het scheren ben. Of om op te staan als ik iets nodig heb van de bovenste plank uit mijn kast.
Ik heb trouwens meer dan eens gehad dat mijn poetskist bij de poetsplek stond (gewoon aan de kant niet in de weg) tijdens het rijden en dat er een paard van een ander daar was gaan plassen en alles onder zat. Of de stalhond die er besloot tegenaan te zeiken. Dan ben ik echt heel erg blij met een kist die goed dicht zit en je makkelijk schoon kan maken ipv een stoffen tas.
Ik heb zo'n bakje en daar heb ik met behulp van een oude riem en een paar klinknagels een band aan gemaakt dat ik hem makkelijker kan dragen. Ik vond dit praktischer dan een tas, omdat die moeilijker schoongemaakt kan worden als die eens in de modder terecht komt, of een flesje manenspray gaat lekken ofzo. Deze kun je gewoon afspoelen en laten drogen. Gaat ook al zeker 10 jaar mee nu.
Als opstapje gebruik ik of het muurtje bij de mesthoop, of de kruk die in onze bak staat, of een ding aan mijn trailer, afhankelijk van waar ik op mijn paard wil stappen.
De combinatie van opstapje en borstelkist lijkt me niet handig, dan moet ik er steeds meer zeulen. Nu zet ik de borstels vast terug in de kast voor ik op het paard stap.
Er zijn een aantal redenen waarom ik geen combi wil van poetskist en opstap, maar de belangrijkste is toch wel dat de poetskist dan iedere keer vies wordt van modderige laarzen en buiten in het zand/modder/regen staat terwijl je aan het rijden bent.
Ik heb beide. Maar die koffer opstap vindt ik niets. Het zakt in.
Koffer is waterbestendig, poetstas niet.
Ik heb de lemieux poetstas met vakjes, en een covalliero poetstas ook met vakjes. Allebei super goed. De lemieux herft iets meer vakjes en is stabieler dan de covalliero.
In een bak heb je ook vakjes maar niet zo veel als sommige poetstassen.
billy3105
Ik hou van poffertjes!
Geplaatst: 23-10-24 12:12
Ik kom iedere keer weer op een emmer uit, div kisten gehad van officiële poets kist tot poetskruk tot gereedschapskoffer en tas. Maar de emmer blijft m’n vriend. Die is het makkelijkste schoon te maken