Welke Spray (Schoonmaken/Antiklit/Glans) voor Witte Vacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijnhof

Welke Spray (Schoonmaken/Antiklit/Glans) voor Witte Vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 23:08

De titel zegt het al; welke spray werkt echt heel goed om je paard met witte vacht (schimmel, oud, inmiddels helemaal wit, maar met zwarte huid) echt wit te krijgen, en bij voorkeur vuil-afstotend zodat ze wit blijft.

Ik ben voor al mijn andere paarden heel tevreden met Silky&Shine, maar zoek dus zoiets wat ook echt wit maakt/houdt! Wie heeft de Heilige Graal?

Hermelijnhof

Re: Welke Spray (Schoonmaken/Antiklit/Glans) voor Witte Vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 12:40

Ik was er al bang voor; er bestaat geen Heilige Graal :-)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:47

Baby doekjes helpt goed bij wit.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:07

Hier niet direct een spray, weet ook niet precies waarom perse een spray? Heb je geen stromend water op stal? Of andere redenen waardoor je niet zou kunnen wassen??

Ik heb helaas geen stromend warm/lauw water bij de paarden dus ik moet het doen met emmers. Ik gebruik deze stappen als ik mijn varkentje wit moest krijgen:
- Paard natmaken met een spons/harde borstel
- Vitalstyle zilver shampoo bar wrijven over natte huid (ik zweer hierbij!! prachtspul!!)
- Zeep afspoelen met de spons of borstel
Daarna paard inpakken en hopen, duimen en bidden dat hij schoon blijft. Sectolin coat cleaner spray meenemen met een doekje. Werkt zo goed bij oude vlekken of echt vieze vlekken, maar als je nog een vlekje tegenkomt, werkt het voor mij goed genoeg!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:10

Ik zweer bij de Coat cleaner van Sectolin! En inderdaad na het wassen equishine sprayen (niet waar het zadel ligt)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:17

Mijn ervaring is is dat een schimmel wit houden bijhouden betekent.

1 keer in de week de staart wassen met groene zeep.

En de plekken op het lijf dagelijks de plek met lauw water (zonder zeep) en een spons wegnemen.

Equistar (niet equi shine die vind ik echt minder ) vind ik een fijne spray voor in de staart. Maar op het lijf gebruikte ik dat nooit.

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 19:09

Flubberboot schreef:
Hier niet direct een spray, weet ook niet precies waarom perse een spray? Heb je geen stromend water op stal? Of andere redenen waardoor je niet zou kunnen wassen??

Ik spray mijn paarden allemaal iedere dag in; ik heb Haflingers, en vind het fijn als hun manen en staarten altijd klitvrij zijn. Er gaan liters doorheen. Als we op concours gaan, wordt er gewassen, maar als het niet nodig is, niet. Gaat dus om een onderhoudt-ding, vandaar spray; lekker makkelijk!

Hermelijnhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 19:10

Autumnn schreef:
Ik zweer bij de Coat cleaner van Sectolin! En inderdaad na het wassen equishine sprayen (niet waar het zadel ligt)

Dank voor de tip!

DuoPenotti schreef:
Equistar (niet equi shine die vind ik echt minder ) vind ik een fijne spray voor in de staart. Maar op het lijf gebruikte ik dat nooit.

Ik weet welke twee flessen ik moet bestellen! Dank!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:10

Hermelijnhof schreef:
Flubberboot schreef:

Ik spray mijn paarden allemaal iedere dag in; ik heb Haflingers, en vind het fijn als hun manen en staarten altijd klitvrij zijn. Er gaan liters doorheen. Als we op concours gaan, wordt er gewassen, maar als het niet nodig is, niet. Gaat dus om een onderhoudt-ding, vandaar spray; lekker makkelijk!

Aaahh zo!

Ja dan kan ik de coat cleaner van Sectolin echt aanraden! Weet alleen niet hoe die het met de manen ed doet?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:47

Voor de staart gebruik ik Naf Silkyshine, houd het super zacht en word ook minder snel vies.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:53

Het enige wat mijn witte, spierwit kon krijgen was de anky bright white shampoo spray

Groene zeep, cowboy magic, pippa/vitalstyle zeepblokjes verzin zo gek. Maar ze werd er echt niet stralend wit van.