Rechthoekige flexibele voerbakjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Rechthoekige flexibele voerbakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 10:53

Iemand die weet waar ik zoiets kan kopen? Deze komen uit 2012 ofzo ooit van Action. Ongeveer A4 formaat en max 10 cm hoog gok ik?

Afbeelding

ogidni

Re: Rechthoekige flexibele voerbakjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 11:56

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 20:12

Iets met handvaatjes is ook een vereiste sorry :D

Mag ook gewoon van een paardenmerk zijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:02

Oh die heb ik ook! Ik gebruikte ze in mijn stand op markten met dingetjes erin... Denk dat ik ze nog wel heb.
wil wel even kijken voor je, mag je ze wel hebben als je wil!? Had sowieso een paarse en een roze :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:50

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 02:08

Coentjuh schreef:
Iemand die weet waar ik zoiets kan kopen? Deze komen uit 2012 ofzo ooit van Action. Ongeveer A4 formaat en max 10 cm hoog gok ik?

[ Afbeelding ]

Die had ik ook jaren. Maar laatst dus daar soortgelijke gekocht. Zijn ietsjes minder zacht, maar niet zo hard dat als ze breken gevaarlijk scherp zijn denk ik.

Wij hebben ook die grote manden en van een paar die kapot gingen een lagere gemaakt. Daar heb ik aan 1 kant een hoge kant laten zitten, dus 1 handvat.

Even gezocht; zijn deze; https://www.action.com/nl-nl/p/3012478/livv-mand/

Heb er nu 3.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 06:12

Wil je per-sé rechthoekige....? Ik heb die vorm eigenlijk nooit gezien als voerbakjes. Lijkt me ook erg onpraktisch vanwege de hoekjes waar ze niet makkelijk bij kunnen. Je ziet op je foto ook dat daar restanten op gaan hopen.... denk dat ze daarom voor ronde voerbakken kiezen.

Ik heb hier bij de dierenwinkel / paardenwinkel / voerboer wel een leuk klein rond bakje met handvaatjes gekocht voor de mini een jaar (of 2?) geleden. Dus als het vooral om een kleinere maat dan standaard gaat dan bestaat dat wel als rond voerbakje :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:37

Dat komt omdat daar een naad zit. De bakjes die we nu hebben, hebben dat niet. Ik heb juist losse bakken om ze schoon te maken, dus dat is natuurlijk een optie ipv het te laten aankoeken. Dan worden ronde bakken ook smerig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:16

De bakken in de OP hebben van die nokjes er in zitten, dat zal ter versteviging zijn omdat rechthoekige bakjes sneller kapot zullen gaan dan ronde, vermoed ik. Ik ben wel super benieuwd waarom iemand dergelijke rechthoekige zou willen want ik zie alleen maar nadelen :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:19

Ik kwam ze vorige week nog tegen bij de action, weet alleen even niet of het de flexibele waren ..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:31

pmarena schreef:
De bakken in de OP hebben van die nokjes er in zitten, dat zal ter versteviging zijn omdat rechthoekige bakjes sneller kapot zullen gaan dan ronde, vermoed ik. Ik ben wel super benieuwd waarom iemand dergelijke rechthoekige zou willen want ik zie alleen maar nadelen :=

Vanwege de maat en keuze. Deze waren toevallig bij de Action te koop en die zijn er dan in die maat, in die vorm.

Ik heb deze voor de shetjes. Had dus eerst die van TS en nu die uit mn link. Al jaren en werkt prima.

De quarters hebben de grote manden. Die zijn zachter en van het materiaal zoals die van de TS. Ze breken niet. Soms scheuren ze na een tijdje. Dan snij ik ze soms half af en laat 1 handvat zitten.

Je hebt ook de flexibele bakjes bij paarden winkels, maar ik vond daarvan de handvaten te groot voor shetten hoefjes en 2jr terug veulen hoefjes.

We hebben ook een balkje waarin we de ophang bakken kunnen ophangen, maar die bakken zijn wel harder plastic. Wij halen alles weg als ze op stal blijven, maar voor het schoonmaken ook heel fijn.

Dat je iets niet kent of zelf een andere keuze maakt, wil niet zeggen dat het andere niet fijn is of slecht werkt.

De bakjes die TS laat zien waren bij veel paarden mensen populair en veel mensen baalden dat ze er niet meer waren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:51

Laat ik het even verduidelijken: Ik snap niet waarom iemand per-sé naar exact deze bakjes op zoek zou zijn.
Dat je er tegenaan loopt bij de Action - ala dat is het gemak.

Maar als dat gemak er niet meer is en je toch op zoek moet (naar een kleine bak) dan zijn er imo dus betere opties.
Zoals iets als deze die erg lijkt op wat ik bij de voerboer meegenomen heb voor mini:

https://puurpaardenkracht.nl/product/vp ... g-6-liter/

Maar als het om 1 of andere reden per-sé rechthoekig moet zijn, dan is dat natuurlijk geen goede optie :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 00:55

Jeetje zeg, wat kan je overdreven zeuren. Heel veel mensen hebben destijds deze bakjes meegenomen omdat ze A) van flexibel materiaal zijn en B) een mooie maat hebben.
Wat kan jou het schelen wat voor vorm mensen kiezen of waar ze het kopen?

Hier verder geen echte ruitersportzaken dichtbij en bij de grote dierenwinkel liggen die iig niet.

Ik was destijds ook niet op zoek, liep er tegenaan en is me jaren goed bevallen.

TS, heb net even gekeken maar hier zitten ook van die hoekjes in. Heb er zelf geen last van, want ik spuit ze af omdat we tussen de middag de wiesencobs erin geven. En ik heb expres losse bakken zodat je ze kan afspuiten en omgekeerd kan bewaren. Scheelt veel in bijv vliegen.

Pony's klagen nooit en eten hun bakjes goed leeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 06:19

Je bent zelf de zemelaar die er een discussie van maakt :)) Ik stel een vraag aan TS en jij duikt er op....

Ik vraag alleen of het per-sé de bakjes uit de openingspost moeten zijn en daar echt de ultieme zoektocht naar gestart moet worden, of dat makkelijk te vinden bakjes die imo wel wat voordelen hebben, ook okee zouden zijn :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:27

TS: ik was vandaag bij de Action en zag volgens mij exact deze staan. Of er ook wit tussen stond dat weet ik even niet meer.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-24 22:39

Sorry voor late reactie, maar heb meer trouw-stress, dan bakjes-stress hoor jongens. Wat een discussies. Ja sorry ik zou blij worden van rechthoekige...

@ Dabo; Wat lief van je! Maar denk niet dat mijn vriend dat roze paarse ziet zitten voor zijn hengst :D daarnaast handiger als ik ze ergens hier op de kop kan tikken denk ik zo!

@MelissaV; Die zijn mega groot volgens mij 25L? Volgens mij heb ik aan 4 liter ofzo genoeg (gokje?)

@Superpony; Dank voor tip, maar het mag wel een beetje flexibel spul zijn, want dat zijn mijn witte nu ook, ik zou ze even in het echt moeten bekijken als ik bij Action ben.

@ PMarena; Ja graag rechthoekig want dat past mooi aan mijn ophanghaakjes in mijn kleine-maar-prima-zadelkamer! Ronde zijn altijd breder en nu is het een soort A4tje dat naar beneden hangt (snap je me nog).

Ja ik stoor me ook aan die hoekjes waar vuil in gaat zitten, dus hoopte iets van een paardenmerk waar niet van die hoekjes/randjes in de hoeken zitten.

@ Iedereen; Maak het iedere keer schoon met schroevendraaier of hoevenkrabber, maar dat is maar een getob. Ik krijg het haast niet meer schoon, terwijl ik ze altijd na gebruik omspoel. Waterkraan in zadelkamer deed een paar dagen effe moeilijk dus sorry op de foto’s geen goeie schone bakjes. Ik heb deze nu 12 jaar (in eerste instantie gewoon voor paardenspulletjes in zadelkast en later zijn ze voerbakjes geworden). Mooie kleine maat, flexibel, paard kan er op staan en buigt weer terug etc. Ik zal eerlijk zeggen dat ik nog niet bij Action gekeken heb, dus zal binnenkort eens kijkje nemen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:29

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 15:04

Thnx voor het meedenken! Maar de diepte/hoogte is te veel. Heb nu ook iets van 10 cm max ofzo.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 15:05

Thnx voor het meedenken! Maar de diepte/hoogte is een beetje te. Heb nu ook iets van 10 cm max ofzo.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:26

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:41

Ik heb even voor je gekeken, werk zelf namelijk bij de action :)
Dit is de enige echte flexibele bak die we op dit moment hebben. Maar hij is wel op=op
Afbeelding
Afbeelding

Die andere die we hebben, hebben wel handvaten, maar die zijn een stuk minder flexibel. 1 paardenhoef en dan is ie stuk denk ik :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 20:33

Wat aardig van je!

Toevallig moest ik vandaag toch even bij Action zijn, maar die jij adviseerde, waren er precies niet, daarnaast zou ik het toch wel heel fijn vinden als er een handvaatje aan zit. De andere bakjes van harder plastic heb ik ook gezien, maar dat is idd niet handig, als er een paard op stapt dan zijn ze stuk (heb er 1tje tussenlopen die bijna blind is en ben heel blij met de flexibele bakjes)

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:18

Je kan natuurlijk ook zelf een handvaatje er uit snijden??

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:28

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 22:44

@Lizz
Die bedoelde ik inderdaad! Maar die zijn niet flexibel en dus met een paardenhoef er op zo stuk..

@Coentjuh
Ik wil altijd meer foto's voor je maken en de bakjes naar naar je versturen als je niks anders kunt vinden. Zolang wij er nog een paar hebben.. Haha!