Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
koend schreef:Wat is Aboise, als ik vragen mag?
hennepvezel Amber_anne schreef:Mijn pony heeft een inloop stal en ik heb er sinds kort stro korrels in, heb je daar al maar gekeken?
koend schreef:Wat is Aboise, als ik vragen mag?
Daihyo schreef:En koolzaadstro? Rhapsodie is dat volgens mij.
Setteli schreef:Ik bestel mijn gehakseld stro altijd bij https://www.stallspan.nl Tot nu toe de goedkoopste die ik heb gevonden.
Ik neem wel altijd meerdere pallets af, samen met de buren.
https://www.stallspan.eu/shop/gehakseld ... es=8,91,16
Matheno schreef:Aubiose gebruikte ik altijd in dichte stallen, maar hier hebben de inloop stallen gewoon zand. Mijn ervaring is dat stro/vlas etc gewoon onwijs snel vies wordt buiten. Vooral in de winter.
ElCamino schreef:ik heb jaren op aubiose gestaan in Amstelveen op een western stal. En nu weer járen op vlas in Nigtevecht.
De werking is echt hetzelfde.
Ik zou dan voor de goedkoopste gaan.
Het werkt het beste wanneer je in een lege stal flink veel pakken gooit ( hier in een 3x3 box gaan 5 pakken als basis). Er moet een bodem gevormd worden, dat duurt wel even. Dus met een inloopstal zul je veel verliezen, met name in het begin wanneer het nog "los ligt".
Dan is het een kwestie van alleen drollen wippen.
Wanneer er een goede bodem is ontstaan moet je bijgaan gooien,
Alleen is een inloopstal wel een nadeel dan.
Toen ik ze aan huis had had ik een drempel in de stal van een houten plank zodat ze het niet zo naar buiten liepen, later een opstaande bezem
billy3105 schreef:Ze staan nu een goede week op het vlas, begonnen met 3 balen. Stal is een stuk droger als met koolzaadstro en stinkt ook veel minder. Net wel een baal erbij gedaan? Maar had niet perse gehoeven.
Dik tevreden dus over het vlas!
billy3105 schreef:Staan ze bij jou in de nacht op stal?
De hoeveelheid die ze uit de stal lopen viel hier ook reuze mee trouwens. Niks meer als het gehakselde stro, al dan niet minder