Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica

joyce83

Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-24 08:09

Lusten maar vooral lasten delen. Waar loopt de ik-heb-mijn-paarden-aan-huis-paardenhouder nou tegenaan en hoe los je dat dan weer op.

Het is al deel 10!!!

Afbeelding

Niks zo mooi als je eigen paarden in de wei zien. Het mooiste van je paarden aan huis, je paarden vanuit je kamer in de weide zien staan, ze zien spelen, gedrag van ze zien wat je nog nooit eerder had gezien toen ze in pension stonden, tussendoor snel even knuffelen, voeren en rijden zonder de reistijd naar pensionstal. Vaker intieme momentjes met je paard, alles aanpassen zodat je paard het optimaal heeft.
Maar ook veel klussen, is het niet aan de wei of stal dan is het wel aan de huizen.

Maar er zijn ook nadelen natuurlijk. En al die dingen wegen toch elke keer weer op tegen al het anderen.
Niet zomaar ergens heen kunnen, regen, regen en nog eens regen, geen tijd om te rijden, hooi stress, reparaties wat je viervoeters weer eens gesloopt hebben, slepen met emmers water, koude handen, natte kleren, een gepaneerd paard aantreffen terwijl je haast hebt, sneller willen opknappen dan je geld wil, gemeentes met al hun regeltjes, etc. Niet snel een stalgenootje vragen voor hulp omdat deze er toch is. Geen binnenbak en vaak toch alleen rijden.

Wees allemaal weer welkom, denk mee, praat mee, klaag mee, vraag mee.

Afbeelding

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

belle_boef

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:12

Nummer 10 alweer.
Bedankt voor het aanmaken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:13

So true :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:34

vast even een stipje :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:44

Dankjewel voor het aanmaken.

Mir haar oog ziet er m.u.v wat zalf in haar wimpers weer normaal uit.
Ik heb lekker een lang weekend vrij. En ga zo weer zalven als ze haar buik redelijk gevuld heeft :o

Diekke hebben we gisteren geschoren.
En dat is mooi met dit warme weer, want dan kunnen we gewoon wat doen.

Vriend is ziek. Buikpijn en misselijk. Bij mij steekt dat ook al een week bij tijden de kop op, dus vandaar een lang weekend. Even niet zoveel hoeven :o

M1+10

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 08:53

Leuke OP! Ik ben er ook weer bij :D Ook al heb ik gewoon echt geen tijd meer om mee te kletsen :')

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:04

Horsier schreef:
Stallen zijn besteld bij Geert en Henk. Henk is onze buurman dus dat was snel beslist. Hij heeft twee jaar terug ook alle buiten deuren en kozijnen geleverd.

De opzet blijft hetzelfde alleen een meter korter zodat er een wasplaats naast kan.
Over de hele lengte komt een goot zodat de urine weg kan.
Nu heb ik 1 kleine stal en 1 grote stal die altijd open staan. Waardoor er soms 2 in een kleine stal gepropt staan omdat 1 de andere deur blokkeert.
Straks is het 1 grote stal met 2 buiten deuren en een scharnierende tussenwand die ik zonodig dicht kan doen als er eens een op stal moet staan.

Ff quote uit het vorige topic nog! Ik snap de opstelling niet helemaal, maar je post wel foto's als het af is he? :D

Handig dat hij jullie buurman is! Voor mij was het bijna 3 uur rijden om even de showroom te kunnen zien, maar absoluut de moeite waard. Stallen waren ook eerder geleverd dat de geschatte datum. Vind alleen de afwerking van het metaal niet heel fijn. We moeten echt alles heel goed na gaan lopen met een metaalvijl want het stikt van de scherpe bramen eraan. Maar verder wel heel blij met hun klantenservice!

Ik post wel foto's als het ooit af is :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:10

Ik ben een tijdje terug eens in een naburig dorp bij een stallenbouwer wezen kijken (kunststof), dat kwam me toen al op 20K te staan en heb toen gekozen om wat er nu staat maar te laten 'verslonzen' . Zolang het dak niet lekt vind ik het wel best en hoop dat de stallen de paarden overleven.
Voor 'bejaarde' paarden was dat het geld iig niet meer waard.

Het is knap benauwd buiten, met uitmesten gewoon in een tshirt gelopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:28

Weer even een stipje!

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:52

Leuke OP Joyce.

Fiesta, freiberger, what else?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:03

Wat een goede OP!
Precies zoals het is :D

Boemel wat knap hoe ver je bent gekomen met haar!
En wat fijn dat het oog weer wat beter gaat nu.

Hier vanmorgen zon, ik dacht word een mooie dag.
Toen de regenboog en daarna de zon weg.

Afbeelding
Afbeelding

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Bvtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:24

wat een goede topic ! wij hebben ook onze paarden aan huis. Onze grootste last is dat we kleigrond hebben.. Nu heb ik een deel van de weide dat grenst aan de stallen afgezet. dat stuk is helemaal kapot gelopen en heb er drainage ingezet en nieuw zand erop gegooid en voor 45m2 paddockplaten opgegooid. Nu is het zo als het even flink regent het gedeelte waar geen platen liggen enorme plassen liggen.. Nu ben ik dat elke keer aan het wegscheppen en in de weide aan het gooien... maar zie dit niet zitten om het elke dag in de winter te doen aangezien we ook best een aantal paarden hebben staan die ook hun aandacht verdienen... heeft er iemand een tip hoe ik dit weer water doorlatend kan worden?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:26

Wow mooi uitzicht DP.
Het is hier heel grauw met af en toe wat miezer.

Ja een paard als Mir hebben is echt niet altijd even leuk. Maar wel ontzettend leerzaam. Ze kan totaal niet tegen gespannen mensen om zich heen. Wat dat betreft een goede spiegel voor mij.
Even ademhalen, even tot mezelf komen voor ik naar de paarden ga. Altijd zorgen voor rust, vriendelijkheid en consequentie. En dan vooral veel nadenken en aanvoelen wat wel werkt en wat niet.

M1+10

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:00

Hoi Bvtjee,
Ik zit hier ook op volle klei en hoog grondwater. Mijn volledige track is inmiddels bedekt met mudcontrol platen. En dat had ik eigenlijk gelijk moeten doen. Het zorgt voor gelijkmatige verdeling van het gewicht van de paarden inplaats van punt belasting. Hierdoor wordt de bodem niet verdicht. Het is een enorme uitgave maar het absoluut waard.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:39

He wat leuk een Paarden Aan Huis topic! Wij hebben onze droom plekje gevondenen is ons bod geaccepteerd! De koopakte is getekend en voor nu staat de overdracht op 1 april. De huidige bewoners zijn nu opzoek naar een woning en als ze iets gevonden hebben gaan we in overleg of dit eerder wordt of niet.

Vanochtend is de fotograaf voor onze woning geweest, het wordt steeds echter al voelt het soms nog onwerkelijk!

Het is een boerderij van 245m2 met 9400m grond waar nu zes stallen, een buitenbak en een paddock bij zit.

Lijkt me leuk om hier mee te lezen en ik verwacht heel wat tips op te doen als dat mag! :)

https://www.instagram.com/welshlander.magic

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:48

@Bvtjee: als de boel wat is opgedroogd goed los trekken en mengen met zand of idd meer mudcontrolplaten er in.

@KletsKoekje: klinkt goed. Mooie tijd om een hoop te plannen. hopelijk geen 1 april grap :D

Ik heb ze net nog heel even op de wei gehad. Boon stond met grote blije ogen te kijken dat het echt even mocht :)
Er staat nu best nog wat gras en anders moet ik het toch maaien en weggooien, dus zolang het 's nachts nog niet te koud wordt...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:52

Ik kom ook weer gezellig mee doen, weet niet of ik het altijd red om mee te praten maar lezen lukt sowieso wel:)
Wel flink warm weer zo vandaag. En voor alle nieuwelingen welkom!

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:00

Afbeelding
Afbeelding
Leuk om even te delen :)

Ik ga nog even deel 9 opzoeken en doorlezen :)

https://www.instagram.com/welshlander.magic

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:07

Ziet er uit als een mooi stekje :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:11

Leuk gedaan Joyce! Klopt als een bus ;-)

Fijn dat oog zo goed gaat Boemel. Beterschap voor jullie.

Wow kletskoekje, dat ziet er tof uit! Gefeliciteerd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:15

Ik meld me ook weer! Volg en lees wel bij, maar reageren blijft erbij.

Lijkt een mooi plekje!

Hier de paarden nu halve dagen op de wei, staat nog genoeg gras. Vandaag even zonder deken, het is echt gek warm vandaag. Net als afgelopen nacht.

Zelf zijn we nog druk bezig met de laatste projecten van dit jaar. De paarden hebben nu verlichting aan de buitenkant van de stallen, de overkapping is klaar op dakgoot na en de voorbereidingen om een goede 100m2 te gaan bestraten, aansluitend aan de paddock, zijn in volle gang. De verlichting bij de rijbak moet nog, maar gaat binnenkort gebeuren. Ik merk dat het nu wel erg snel donker is als je nog wat wilt doen na het werk.

Mijn oudje doet het goed, is blij en ziet er goed uit. Jonkie gaat beter, maar heeft wat fratsen de laatste tijd. Volgende week les van iemand die bekend is met de TRT methode. En de promo van TRTCamp is eindelijk online! Hier mochten jonkie en ik aan meedoen afgelopen zomer. Bizar om mezelf terug te zien, maar een onwijs gave ervaring!

Natuur*28-04-1995<>24-10-2021 Y;(
O’Laska *future is bright*

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 12:43

Ik wil ook graag deelnemen. Wij hebben vijf pony’s thuis die 24/7 buiten staan met een schuilstal. Op 100 meter afstand hebben we een weide (in bruikleen) die ze af en toe gebruiken, behalve de HB-gevoelige pony. Mijn rijpaard staat 200 meter verderop bij een particulier gestald. Ik ben daar dagelijks te vinden en verzorg elke dinsdag en vrijdag zijn stal en die van zijn twee maatjes. Als de eigenaren op vakantie zijn, ga ik er 3-4 keer per dag naartoe om voor ze te zorgen. Ideaal gezien vinden we een huis waar mijn rijpaard ook volledig in eigen beheer kan staan.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:01

Yes, ben er weer bij!

Boemel wat knap dat Mir zich gisteren zo goed liet onderzoeken en behandelen en dat het oog al verbeterd!

Hier weer druk dagje, zoals altijd. Vanmorgen een les met Doortje, toen zelf Tequila gemend en Joep gelongeerd, tractor voorzien van de sleep en de track gesleept met een hapering want de tractor bleek getankt te moeten worden haha.
Uiteraard alles gemest en deels alweer voorzien van nieuwe hooinetten.
Vanmiddag nog Nacho in enkelspan rijden en vanavond weer elders hebben paarden binnen halen. En begint het mesten en voeren uiteraard weer opnieuw :P

Zo kindjes weer van school halen en nog wat boodschappen doen.

Welkom voor iedereen die er bij is gekomen.

Instructeur Human and Horse methode
Instructeur Natural Horsemanship
Natuurlijk bekapper
Standplaats Asten

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:05

Ik ben er ook weer bij! Welkom nieuwelingen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:46

KletsKoekje schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Leuk om even te delen :)

Ik ga nog even deel 9 opzoeken en doorlezen :)

Jaaaaaa zo leuk :D :D ben helemaal blij voor jullie

Joyce leuke opening!

Life is a balance of holding on, and letting things go…