Paardenbak renoveren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadowstar

Paardenbak renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 20:47

Allereerst hoop ik dat het hier goed staat.

Ik wil graag mijn bestaande paardenbak de lagen eruit halen en nieuwe lagen laten plaatsten en nieuwe drainage zodat de bak weer goed berijdbaar is.

Weet iemand of hier ook een vergunning voor nodig is?

Alvast bedankt

boemel

Re: Paardenbak renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:54

Dat zal afhangen van de bestemming van de grond en waarschijnlijk ook van je gemeente.
Beter bij je gemeente na te vragen.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 20:57

Hangt er denk ik vanaf of de huidige bak vergunningsplichtig is. Onderhoud plegen mag altijd lijkt me. Kun je het bestemmingsplan van je gemeente vinden? Daar staat vaak al een hoop in. In onze gemeente is zelfs apart beleid op rijbakken (er zijn er dan ook een heleboel in het buitengebied)

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 21:07

Afbeelding

Als ik het zo lees zou dat mogen of leest iemand hier wat anders?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:00

Een bodem van een bestaande en vergunde gedraineerde rijbak renoveren heb je geen nieuwe vergunning voor nodig. De bak ligt er al, is al vergund. Dit valt gewoon onder onderhoud.

Als je nog geen vlokken door het zand hebt en wilt dit wel gaan doen is het misschien goed om even te informeren wat daar de consequenties van zijn. Het kan heel kostbaar zijn om die vlokkenbodem weer schoon te krijgen. Ik zie ze daarom af en toe te koop staan als mensen er weer af moeten. Maar vaak is het erg duur om te verplaatsen en als het zand en de vlokken al versleten zijn kan het lastig zijn om het kwijt te raken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:56

Onderhoud zal vergunningvrij zijn, maar is de huidige bak aangelegd met of zonder vergunning. Indien het nu zonder is,dan is het wijs om nu wel een vergunning aan te vragen. En zo te lezen, is dat mogelijk onder bepaalde voorwaarden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:03

Bij jullie zijn ze nog een stuk soepeler in de rijbak regels lees ik! Hier mag maximaal 20x40 en verlichting is niet toegestaan.

Het belangrijkste is of je bak nu vergund ligt of niet. Als je al een vergunning bent dan zou ik gewoon aan de slag gaan. Heb je geen vergunning, dan zou ik een bureau inschakelen om te kijken of je alsnog een vergunning kan krijgen. Het is wel zuur als je nu veel geld uitgeeft en de gemeente grijpt in.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:15

loulou schreef:
Bij jullie zijn ze nog een stuk soepeler in de rijbak regels lees ik! Hier mag maximaal 20x40 en verlichting is niet toegestaan.

Het belangrijkste is of je bak nu vergund ligt of niet. Als je al een vergunning bent dan zou ik gewoon aan de slag gaan. Heb je geen vergunning, dan zou ik een bureau inschakelen om te kijken of je alsnog een vergunning kan krijgen. Het is wel zuur als je nu veel geld uitgeeft en de gemeente grijpt in.

Goede tip :j Weet jij toevallig goede bureaus om dit soort vergunningen te regelen?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:38

Kan je niet beter eerst zelf het bestemmingsplan erop nalezen. Ik zou beginnen met nakijken of de huidige rijbak vergund is.